După ce a reuşit să devanseze pentru scurt timp, în luna ianuarie, eternul rival BMW, Audi îşi propune să se instaleze pe termen lung la şefia segmentului premium. Potrivit actualului CEO al companiei, Rupert Stadler, ţinta extrem de ambiţioasă va fi atinsă până în 2020, atunci când volumul de vânzări Audi va depăşi pragul de 2 milioane de unităţi.

Şeful Audi este de părere că extinderea gamei actuale de SUV-uri este cheia succesului în lupta pentru supremaţie. În următorii şapte ani unul din trei modele Audi vândute la nivel global va fi un SUV. „Anticipăm o creştere spectaculoasă a acestui segment. Cererea pentru astfel de vechicule este în plin avânt, pe toate pieţele. Audi Q5 este deja cel mai vândut SUV premium din clasa compactă.”

O altă informaţie confirmată de Stadler este lansarea unei versiuni sportive complementare pentru fiecare model clasic din gama actuală de SUV-uri. Astfel, Q3, Q5 şi Q5 vor primi câte un alter ego dinamic, sub forma noilor Q2, Q4 şi Q6, încadrate în clasa SUC-urilor (Sport Utility Coupe).

„În spatele actualelor Q3, Q5 şi Q7 se ascunde o anumită logică. Aceste modele sunt SUV-uri practice, care pun accentul pe funcţionalitate. Dacă ne gândim, însă, la noua specie de modele emoţionale, vom vedea tot mai mulţi exponenţi ai acestui segment în următoarea perioadă. Avem câteva idei excelente legate de evoluţia acestei noi generaţii de maşini sportive polivalente. Primul model ar putea fi mai mic decât Q3, va fi bazat pe arhitectura MQB şi va dispune de tracţiune integrală Quattro., a mărturisit Rupert Stadler, citat de Automotive News.

Întrebat dacă schimbul de platforme şi relaţia de colaborare tradiţională cu firma-mamă Volkswagen afectează în vreun fel caracterul premium al brandului, oficialul Audi a respins categoric această idee.

„Modul în care împărţim componentele nu afectează valorile mărcii. Un Audi va rămâne întotdeauna un Audi, o maşină premium veritabilă. Luaţi spre exemplu interioarele modelelor noastre. Ele reprezintă etalonul industriei. În fiecare ţară avem o divizie Audi indenpendentă, responsabilă pentru propriile decizii şi planuri de marketing. Dar pe parte de achiziţii, să cumperi la pachet 10 milioane de baterii, în loc de 1 milion, este o diferenţă uriaşă care ne permite să economisim fonduri, pe care le reinvestim în interioare mai bune şi tehnologii mai rafinate.

China este cea mai piaţă de desfacere pentru Audi. Anul trecut, constructorul german a livrat peste 400.000 de maşini în ţara Marelui Zid, iar volumul preconizat de vânzări urmând să crească până la 500.000 de unităţi, în maximum doi ani.