Familia Peugeot, fondatoarea Grupului PSA, este dispusă să renunțe la controlul asupra companiei pe care a clădit-o în favoarea americanilor de la General Motors, în încercarea de a reîntregi conturile secătuite de pierderile financiare uriașe din ultima perioadă, anunță Reuters. Membrii familiei dețin 25,4% din acțiunile companiei și 38,1% din drepturile de veto.

PSA/Peugeot-Citroen ar putea rămâne fără lichidăți până la finele anului în curs, după ce tentativele de a atrage noi injecții de capital au rămas fără ecou. Ultimul investitor interesat de destinele PSA, un consorțiu condus de chinezii de la Dongfeng Motor Group, s-a retras recent de la masa negocierilor, iar General Motors rămâne, astfel, singurul posibil salvator al companiei.

Înainte de a accepta oferta, americanii, care dețin deja 7% din acțiunile PSA, vor, însă, asigurarea că vor primi mână liberă în privința posibilelor reduceri ale cadenței de producție și a închiderii anumitor uzine redundante din Franța și Germania.

Planul de restructurare vizează o viitoare sinergie între Peugeot/Citroen și dizivia europeană a GM, Opel, fuziune ce va duce la împărțirea costurilor de dezvoltare a viitoarei generații de modele produse sub siglele celor trei branduri și la folosirea unor platforme comune unice. Subcapacitatea de producție cu care se confruntă majoritatea uzinelor celor două companii va avea drept consecință inevitabilă reducerea numărului de facilități de producție controlate de noua entitate GM-PSA.

Una dintre ultimele piedici care mai stau în calea preluării PSA de către GM ar putea fi chiar reticența guvernului francez, care nu va accepta prea ușor intrarea în șomaj a câtorva zeci de mii de angajați ai fabricilor locale.

Valoarea acțiunilor PSA a scăzut cu 77% în ultimii doi ani, pierderile operaționale ridicându-se la peste 3 miliarde de euro, iar cele nete, la 5 miliarde, în 2012.