BMW a lansat seria HP  – high performance în 2005. Până acum au purtat această semnătură doar versiuni cu motor boxer, HP4 este primul model cu propulsor patru cilindri în linie. BMW HP4 este dezvoltat pe baza lui S1000 RR, și germanii susțin că este cea mai ușoară motocicletă din clasă. Modelul are o masă de 199 kg în configurația cu sistem ABS de competiție și rezorvorul plin la un nivel de 90%.

La gol motocicleta are o masă de 169 kg. Propulsorul este un patru cilindri în linie răcit cu lichid care dezvoltă 193 CP la 13.000 rpm, regimul maxim fiind de 14.200 rpm. Cuplul motor este identic cu cel de la S1000 RR, adică 112 Nm livrați la 9.750 rpm. Inginerii germani au optimizat în schimb curba de cuplu pentru HP4 în intervalul 6.000 – 9.750 rpm. De asemenea maparea propulsorului pentru modul ”Rain” – Ploaie aduce o livrare mai lineară a puterii și cuplului motor în intervalul 2.500 – 8.000 rpm. Puterea maximă este atinsă la aceeași valoare – 13.000 rpm, indiferent de setarea motorului: Rain, Sport, Race sau Slick.

BMW HP4 este un model care poate fi scos pe circuit fără nici o modificare adusă suspensie sau sistemului de frânare. HP4 oferă baza pentru omologarea de competiție în versiunea standard pentru clasa Superbike și Superstock. Modelul este echipat cu sistemul Dynamic Damping Control pentru suspensia față cu furcă upside-down. Motocicleta vine în echiparea de serie cu Race ABS, un sistem dezvoltat în competițiile moto și care oferă patru setări, în funcție de condițiile de rulare: Rain, Sport, Race și Slick. Sistemul de frânare este furnizat de Brembo. Noul model vine cu un nou pneu spate – 200/55 ZR 17. HP4 este echipat și cu Dynamic Traction Control, un sistem care în modul Slick poate fi reglat în timp real în funcție de câtă libertate dorește cel de la ghidon.

Bavarezii au echipat modelul și cu un sistem Launch Control care asigură în modul Slick un start optim. Sistemul reduce la nevoie cuplul motor transferat spre roata spate în cazul în care constată o tendință de wheelie. HP4 este o motocicletă mai ușoară decât S1000 RR și asta pentru că roțile aduc o reducere a masei cu 2,4 kg, sistemul de evacuare este integral realizat din titan – alte 4,5 kg salvate în raport cu RR.

BMW a dezvoltat pentru HP4 și un kit de competiție care include carenaj integral din carbon, scărițe ajustabile, manete pentru ambreiaj și frână detașabile și un kit exterior cu sponsorii BMW. BMW HP4 este livrat standard în versiune monoposto, dar poate fi comandat și cu șa pentru pasager.