Cariera supercarului Veyron, cea mai rapidă și mai puternică mașină de serie din lume, se apropie de final. Nu înainte, însă, ca Bugatti să mai lanseze o ultimă versiune extremă, demnă de Cartea Recordurilor.

Potrivit unei surse interne, citată de britanicii de la Autocar, noul model nu va fi o simplă ediție specială care va marca ieșirea din producție a actualului Veyron, ci un „vis greu de imaginat în materie de peformanțe”.

Principalele modificări vizează scăderea masei totale cu cel puțin 200 kilograme față de cele aproape 1,9 tone ale versiunii de top Super Sport. Dezideratul va deveni posibil grație folosirii pe scară largă a fibrei de carbon și a celor mai noi mixuri de materiale high-tech ultraușoare.

Puterea maximă va înregistra și ea un salt dramatic. Cilindreea actualului W16 quad-turbo va crește ușor, acesta urmând să dezvolte nu mai puțin de 1.500 CP, ceea ce se traduce printr-o diferență uriașă de peste 300 CP față de cea mai potentă versiune actuală a supercarului cu pedigree elvețian. Contrar trendului actual, grefarea unui sistem de propulsie electric suplimentar nu este inclusă în caietul de sarcini.

Pragul vitezei maxime va fi dictat de limitările inerente tehnologiei curente în materie de anvelope, însă, chiar și în aceste condiții, Bugatti țintește un nou record mondial, capabil să justifice caracterul exclusivist al noului Veyron extrem: 450 km/h. Bineînțeles, prețul va fi pe măsură: 5 milioane de euro.

Sursă foto: AUTOCAR