Ford a anunțat demararea unui proces de restructurarea a operațiunilor de producție din Europa, „ca răspuns la schimbările structurale ale pieței”. Principalele măsuri sunt închiderea fabricii din Genk, Belgia, mutarea producției Mondeo, S-Max și Galaxy în Valencia, Spania, precum și mutarea  producției C-Max și Grand C-Max în Saarluis, Germania.

Cea mai importante mișcare este legată de fabrica din Genk, care funcționeaăz la o capacitate redusă și unde urmează să înceapă consultările cu sindicatele. Uzina ar urma să fie închisă în 2014, dar procedurile vor fi demarate de anul viitor. Dacă decizia va fi pusă în practică, producția existentă în Beliga va trebui mutată în alte fabrici Ford din Europa.

„Noi înțelegem impactul pe care această posibilă acțiune îl va avea asupra forței de muncă din Gensk, asupra familiilor lor, asupra furnizorilor și comunității locale. Acceptă pe deplin responsabilitățile  noastre sociale în această situație dificilă și, dacă planul de restructurare va fi confirmat, vom lua măsuri și vom acorda susținere pentru a diminua impactul asupra angajaților afectați”, a declarat Stephen Odell, președinte și CEO al Ford Europe.

Numărul angajaților ce vor fi concediați în Genk se ridică la 4.300 de persoane.

Ford of Europe, divizia europeană a constructorului american, are în total 47.000 de angajați în 15 unități de producție, respectiv 66.000 angajați, dacă sunt calculați și angajații din facilitățile de tip joint-venture.

Măsurile de restructurare sunt consecința scăderii masive a pieței auto din regiune, existând prognoze nefavorabile de stagnare și chiar scădere și pentru 2013.

Uzina Ford din Belgia se află la o distanță foarte mică, circa 100 km, de fabrica din Koln, Germania, locul unde se află și sediul Ford of Europe. Uzina a fost deschisă în anii ’60, iar primul produs a fost Taunus.