E oficial! Panoplia de modele BMW este, începând de astăzi, mai bogată cu un membru. Botezat Seria 4, acesta va lua locul actualei Serii 3 Coupe, repoziționare menită să crească pretențiile de sportivitate și lux, dar și prețul noului derivat nobil cu trei uși.

Prin schimbarea radicală de nume, BMW subliniază caracterul unic al noii Serii 4 și încearcă să convingă publicul că noul Coupe nu mai este un simplu derivat al Seriei 3, ci un model fundamental diferit, demn de o nouă titulatură, strategie aplicată cu succes și în cazul duetului Seria 5 – Seria 6.

Proporții atent studiate, spațiu mai generos

Marketing inteligent sau realitate? Cel puțin din punct de vedere al designului și dimensiunilor, BMW și-a făcut bine temele!

Noua Serie 4 este mai lungă, mai lată și mai scundă decât modelul pe care îl înlocuiește. Lungimea şi lăţimea noii Serii 4 măsoară 4,64 metri şi 1,82 metri, cu 26 mm, respectiv 43 mai mult decât în cazul actualei Serii 3 Coupe. În schimb, suspensia a fost coborâtă cu 10 mm, iar înălţimea a fost redusă cu 16 mm, până la 1,36 metri.

Și mai importantă, însă, este creșterea cu 50 mm a ampatamentului (2,81 m) și mărirea ecartamentului cu 45 mm pe față (1545 mm) și 81 mm (1593 mm) pe spate, diferențe menite să imprime noului Coupe o siluetă mai dinamică și mult mai elegantă.

Totuși, noua Serie 4 nu marchează o ruptură radicală de stil și rămâne uşor de asociat cu versiunea sedan. Contopirea inedită dintre grilă și faruri rămâne elementul definitoriu al exteriorului, iar proporțiile diferite și liniile uşor mai agresive reuşesc să aducă o doză suplimentară de agresivitate şi sex-appeal. Bosajele proeminente ale roților din față ascund noile fante de aerisire Air Breathers. Acestea nu au doar un rol decorativ, ci contribuie în mod activ la îmbunătățirea coeficientului aerodinamic al mașinii.

La interior, Seria 4 preia aproape neschimbată planșa de bord și layout-ul general al comenzilor de la fratele Seria 3. Finisarea va fi, însă, mai bună, iar paleta de variante de personalizare, mult mai bogată. Poziția la volan este și ea ușor mai coborâtă, senzația de cockpit sportiv fiind accentuată și de scaunele multi-contur, cu susținere laterală excelentă. Ampatamentul mărit aduce mai mult spațiu pentru genunchi, mai ales pentru pasagerii celor două locuri individuale din spate. Portbagajul înghite 445 litri, suficient pentru o escapadă de weekend în doi.

Senzații sportive autentice, dotări de ultimă oră

Inginerii BMW s-au străduit să transforme noua Serie 4 într-o mașină croită special pentru plăcerea pură de a conduce. Trenul de rulare a fost complet recalibrat, Seria 4 beneficiind de setări mai sportive pentru amortizoare, suspensii și direcție. În plus, distribuția ideală 50:50 a greutății față/spate și cel mai coborât centru de greutate din întreaga gamă de modele bavareze (mai mic de 500 mm) contribuie la livrarea unui pachet complet de senzații sportive autentice.

Gama de motorizări va fi, în mare, identică cu cea disponibilă şi în cazul Seriei 3. La debut, vor fi disponibile un diesel și două propulsoare pe benzină:

420d Coupe – dieselul de 2 litri dezvoltă 184 CP și 380 Nm. Viteza maximă este de 240 km/h, iar accelerația de la 0 la 100 km/h durează 7,5 secunde. Consumul mediu oficial este de 4,7 l/100 km, iar emisiile de 124 g CO2/km.

428i Coupe – modelul entry-level TwinPower Turbo pe benzină de 2 litri și 245 CP/350 Nm atinge 100 km/h în 5,9 secunde și consumă, în regim mixt, 6,6 l/100 km.

435i Coupe – varianta de top, cu șase cilindri în linie și cilindree de 3 litri livrează 306 CP și 400 Nm, performanțele fiind pe măsură: viteză maximă limitată la 250 km/h și accelerație de la 0 la 100 km/h în 5,4 secunde. Consumul mediu? 7,9 l/100 km.

Ulterior, la baza gamei va apărea varianta 420i de 184 CP, iar amatorii motoarelor alimentate cu motorină vor putea opta pentru alte două dieseluri mai puternice, cu șase cilindri – 430 d/258 CP și 435d xDrive/313 CP -biturbo, oferit exclusiv cu tracțiune integrală.

Fanii modelelor extreme dezvoltate de divizia M au şi ei parte doar de veşti bune, în vârful „lanţului trofic” urmând să stea noul M4, animat de un motor turbo cu şase cilindri în linie şi 425-440 CP.

Toate versiunile dispun standard de transmisie spate, jante din aliaj de 17 sau 18 inci, scaune sport cu tapițerie din piele, sistem iDrive cu display color de 6,5 inci și cutii manuale cu șase trepte. Contra cost, se oferă o cutie automată cu opt rapoarte, în timp ce tracțiunea integrală xDrive poate fi comandată opțional, încă de la debut, pentru variantele pe benzină și din noiembrie pentru 420d.

Conform tradiției inaugurate de Seria 1, clienții vor putea opta pentru unul dintre cele patru pachete de personalizare exterioară și interioară Sport Line, Luxury Line, Modern Line și M Sport, care aduce și suspensie adaptivă – opțională pentru restul versiunilor. Tot pe lista de opționale, regăsim și o colecție impresionantă de sisteme de siguranță și asistentă, preluate de la frații mai mari – Head Up Display, Driving Assistant Plus, faruri adaptive full LED cu asistent pentru faza lung şi Active Protection cu Attentiveness Assistant.

Potrivit primelor estimări neoficiale, diferenţa de preţ dintre Seria 3 cu patru uşi şi noua Serie 4 Coupe va fi de aproximativ 3.000-5.000 de euro, în cazul unor motorizări şi echipări echivalente. În prezent, un Seria 3 Coupe este mai scump cu doar 1.500-2.000 de euro faţă de un sedan similar. În Marea Britanie, pentru un Seria 4 clienții vor scoate din buzunar aproximativ 3.500 de euro în plus față de un Seria 3 echivalent și 600 de euro față de vechiul Coupe.

Producţia noului BMW Seria 4 va demara în luna iulie, debutul comercial fiind programat pentru toamna acestui an, imediat după premiera mondială din cadrul Salonului Auto de la Frankfurt, din luna septembrie.