Seat a dezvăluit prototipul Leon Verde, primul plug-in hibrid din istoria brandului iberic. Descris drept „apogeul unui proiect de cercetare întins pe o perioadă de patru ani”, conceptul își propune să popularizeze mașinile electrice în țara natală, Spania.

Propulsia este asigurată de un ansamblu hibrid de tip plug-in, bateriile Li-Ion de 8,8 kWh putând fi încărcate inclusiv de la prizele convenționale. Un TSI de 1,4 litri și 122 lucrează în tandem cu un motor electric de 102 CP pentru a furniza o putere totală combinată de 170 CP. Autonomia maximă, în cazul folosirii ambelor soluții de propulsie, depășește 800 km, ceea ce se traduce printr-un consum mediu ireal de 1,6 l/100 km și emisii de numai 36 g CO2/km.

În modul de rulare exclusiv electric, Leon Verde poate parcurge aproximativ 50 km, bineînțeles, în condiții ideale de trafic și climă.

Grație unei aplicații dedicate, șoferul se poate conecta cu ajutorul unui smartphone la centrala de comandă a mașinii, monitorizând de la distanță informații esențiale precum consumul de energie, statusul bateriilor, timpul estimat de încărcare sau nivelul de CO2 „salvat” în ultimii kilometri parcurși.

O altă funcție inedită este Driving Cycle Predictor. Aceasta analizează în permanență stilul de condus și caracteristicile traficului pentru optimiza la maximum consumul de energie. În plus, Leon Verde poate prelua rolul de sursă de curent pentru diverse electrocasnice sau gagdeturi casnice.

Un sistem de management inteligent al energiei permite încărcarea automată a bateriilor doar în afara perioadelor de vârf, pentru a beneficia de tarifele mai mici ale curentului electric.

Finanțat de guvernul spaniol, proiectul Cenit Verde în valoare de 34 milioane de euro nu avea, din păcate, un corespondent direct în producția de serie. Seat Leon Verde va rămâne un simplu exercițiu de imaginație, trasând, însă, direcția precisă de dezvoltare a unor posibile modele electrice iberice.