Volvo prezintă la Geneva unul dintre cele mai substanţiale update-uri din istoria companiei. Întreaga gamă de modele, cu excepţia venerabilului XC90 şi a recent lansatului V40, va fi revizuită.

Actualele S60, V60, XC60, S80, V70 şi XC70 se aliniază la noul limbaj de design al casei scandinave, devenind în acelaşi timp mai economice şi mai ecologice, fără a sacrifica performanţele sau dinamica.

Prototipul Volvo Concept You, expus la Frankfurt în 2011, a fost principala sursă de inspiraţie a modificărilor de ordin stilistic aplicate gamei Volvo. Accentele rotunjite, uşor blajine, ale versiunilor actuale, au fost eliminate din meniu, noile modele încântându-ne acum ochii cu linii angulare, precise, cu o pereche de faruri mult mai agresive, inspirate de ochii unui lup, stopuri şi lumini de zi cu tehnologie LED şi o grilă mai lată, mai impunătoare.

Operaţiunea de facelift nu se limitează la modificările aduse exteriorului. S60 va beneficia de faruri adaptive, scaune sport mai confortabile, dar şi de noi materiale şi ornamente de finisare, special alese pentru a da habitaclului un aer primitor de cămin scandinav. O altă noutate este opţiunea unui şasiu sport coborât, oferit de acum înainte pentru toate modelele şi versiunile de motorizare, independent de pachetul special R-Design. Reducerea semnificativă a consumului şi emisiilor de noxe se reflectă în media de 4,0 l/100 km, respectiv 106 g CO2/km, atinsă de varianta D2, echipată cu dieselul de 1,6 litri şi 115 CP.

S80 va dispune de opţiunea unui pachet complet nou de personalizare a interiorului, intitulat „Executive”, iar XC60 renunţă la ornamentele exterioare din plastic cu rol de protecţie şi va putea fi comandat în noi combinaţii mai sobre de nuanţe pentru tapiţerie şi finisaje, totul pentru a accentua spiritul tineresc, dar şi latura sportivă a SUV-ului suedez, în timp ce distribuţia vectorială a cuplului la roţi va intra în pachetul de dotări standard. Modelele S80 D2 emit acum doar 108 g CO2/km, iar versiunile V70 D2 şi XC70 D4/D5, nu depăşesc pragul de 112 g CO2/km, respectiv 139 g CO2/km.

La interior, modelele revizuite primesc instrumentarul de bord complet digital folosit şi de V40, padele pe volan pentru variantele cu transmisii automate, volan şi parbriz încălzite. Amatorii de gadgeturi au acum la dispoziţie noua centrală de comandă Sensus Connected Touch, cu touchscreen de 7 inci şi acces complet la internet şi Google Maps, graţie unui modul 3G/4G care poate prelua semnalul de la un smartphone setat ca hotspot. În premieră, display-ul senzitiv poate fi folosit inclusiv atunci când şoferul poartă mănuşi.