Chrysler Group a ales o armă extrem de dură în lupta cu Volkswagen, dar care ar putea să producă efecte: marca americană acordă reduceri de 1.000 de dolari exclusiv clienților care au Volkswagen și aleg să-l schimbe cu un Chrysler. Analiștii Automotive News consideră că asistăm la un nou episod al luptei dintre Sergio Marchionne, CEO-ul Chrysler și Fiat, de o parte, și liderii grupului Volkswagen, Ferdinand Piech și Martin Winterkorn, de cealaltă parte.
În urmă cu câteva luni, Sergio Marchionne a declarat că grupul german distruge piața europeană, deoarece practică prețuri de dumping, care nu mai permit celorlalte companii obținerea de profituri. Ulterior, Volkswagen a anunțat printr-un comunicat că solicită schimbarea din funcția de președinte al ACEA, asociația europeană a industriei auto, a lui Marchionne, în caz contrar, va părăsi asociația. În pre-ziua deschiderii Salonului Auto de la Paris, Marchionne a anunțat că dacă Winterkorn dorește, este dispus să vină la prima oră și să se bată. „Lupta” nu a mai avut loc, deși Winterkorn răspunsese pozitiv la chemare.
Potrivit Automotive News, modelele grupului Chrysler care au fost aruncate în luptă pentru cucerirea de noi clienți sunt Dodge Viper, Jeep Grand Cherokee SRT și Dodge Dart.
Chrysler se află în plin proces de reduceri pentru stocurile sale, care au ajuns la cele mai mari niveluri de la intrarea în faliment, în 2009.
Publicația Automotive News, care apare în SUA, vorbește în analiza despre acțiunea lui Marchionne, printr-o comparație cu „inexplicabila nevoie a europenilor de război, pentru a-și menține idetitatea și mândria națională, cu consecințe istorice tragice”. „Piața comună europeană ar fi fost de presupus să termine cu toate acestea, și poate a făcut-o”, mai spune ziaristul Larry P. Vellequette, în comentariul său. „Sau poate s-a transferat în dorința de a se lovi unul pe altul câteodată, în industriile naționale, unde șefii sunt liberi să-și împingă rivalii cu un băț ascuțit, din când în când”.