Aşa cum intuiam la sfârşitul lunii trecute, Ferrari va aduce urmaşul lui Enzo la Salonul Auto de la Geneva. Acum avem şi confirmarea oficială, după ce italienii au anunţat dezvăluirea modelului cu nume de cod F-150 cu ocazia salonului elveţian.
Tot Ferrari a ţinut să precizeze că în martie vom vedea primul ”hipercar” din istoria brandului. Supercarul va fi un automobil demn de această titulatură pentru că va împrumuta multă tehnologie din Formula 1. Elementele noi de şasiu îi vor permite să abordeze virajele cu aproape aceeaşi viteză a unei maşini de Formula 1, o premiză extrem de favorabilă pentru doborârea unor noi recorduri de circuit.
Încadrat în categoria hipercarurilor, noul F-150 va deveni cel mai puternic şi mai rapid supercar din istoria Căluţului Cabrat. Chiar şi aşa, el va trebui să înfrunte deja o concurenţă puternică, venită din partea viitoarelor McLaren P1, Porsche 918 Spyder şi Pagani Huayra.
Pentru a le putea ţine piept, urmaşul lui Enzo se va folosi de un bagaj de putere care însumează 950 de cai. Acesta este obţinut cu ajutorul unui sistem hibrid, compus dintr-un motor V12 de 800 de cai putere şi un sistem KERS similar celui din Formula 1, care mai garantează încă 150 de cai putere. Un asemenea motor va fi capabil să ofere o turaţie maximă de 9200 de rotaţii şi un cuplu motor impresionant. Fiind vorba despre un hibrid, momentul motor va fi disponibil extrem de devreme, chiar de la 1000 de rotaţii.
În ceea ce priveşte datele tehnice, nu sunt prea multe de spus. Sprintul de la 0 la 100 de km/h se face în 3 secunde, de la 0 la 200 de km/h în 7 secunde, iar viteza maximă este estimată la 370 km/h. Reţeta elaborată în atelierele Ferrari va fi expusă la Geneva şi va intra în producţie la vară. Doar 499 de exemplare vor fi construite, primele livrări urmând să se facă la finele lui 2013.
Exclusivismul va fi asigurat atât de numărul redus de copii, dar şi de preţul extrem de piperat pentru un Ferrari. El se va opri la aproximativ 1.2 milioane de euro.