O veste bună şi una proastă, pentru şoferii ce folosesc Centura de Sud a Municipiului Bucureşti. Vestea bună este că drumarii încep lucrările de modernizare a unui dintre cele mai aglomerate sectoare ale Şoselei de Centură a Bucureştiului, situat între Jilava (E70/E85 – Bucureşti-Giurgiu) şi Ciorogârla (Autostrada A1/E85 – Bucureşti-Piteşti). Iar vestea proastă este că, începând cu data de 09.04.2012, se restricţionează traficul pe DN Centura Bucureşti, pe sectorul cuprins între km. 43+000 – km. 55+520 (Jilava – Ciorogârla). Şi, mai mult, încă nu a fost anunţat oficial termenul de finalizare a lucrărilor.

Conform CNADNR, circulaţia autovehiculelor pe sectorul de drum în lucru se va desfăsura alternativ, în ambele sensuri, pe banda deschisă circulaţiei, iar lungimea unui sector de drum în lucru nu va depăsi 500 de metri, distanţa minimă dintre două sectoare fiind de 1000 de metri.

Ce înseamnă practic aceste restricţii? Dacă în momentul de faţă, în funcţie sensul de mers şi intervalul orar, cozile de sute de maşini şi TIR-uri se întind pe kilometri buni între Jilava şi Ciorogârla, sectorul fiind principala legătură, de exemplu, pentru şoferii care vin din Bulgaria şi merg spre Vest, Arad sau Timişoara, în timpul lucrărilor traficul se va transforma într-un adevărat coşmar.

După finalizarea lucrărilor de lărgire la 4 benzi a segmentului Jilava – Ciorogârla însă, Centura Bucureştiului va fluidiza considerabil circulaţia, singurul „sector de cerc” pe o singură bandă de circulaţie rămânând Jilava-Pantelimon.