Mazda lucrează la o nouă generaţie de motoare Wankel, care ar putea intra în producţia de serie în următorii cinci ani, anunţă publicaţia britanică Autocar. Dacă va fi finalizată, noua familie de propulsoare rotative va include versiuni aspirate şi chiar turbo.
Ultimul motor Wankel prezent în gama Mazda a dispărut din ofertă odată cu pensionarea modelului RX-8, în vara anului trecut. De vină au fost, în primul rând, consumul exagerat de benzină şi imposibilitatea îndeplinirii normelor tot mai stricte de emisii, impuse de Uniunea Europeană.
Noua colecţie de tehnologii SKYACTIV va permite însă în viitor atingerea unor economii semnificative de combustibil, inclusiv în cazul motoarelor Wankel. Inginerii Mazda vor apela la aceleaşi soluţii tehnice apreciate care au dat deja roade pe noile modele CX-5 şi Mazda6. Printre acestea se numără raportul scăzut de compresie şi folosirea de materiale cât mai uşoare.
Şeful Mazda, Takashi Yamanouchi, a reiterat recent importanţa motoarelor Wankel pentru compania pe care o conduce, precizând că dezvoltarea acestui tip inedit de propulsie va continua atâta timp cât el va ocupa fotoliul de director. „Spiritul inovativ care ne-a menţinut în poziţia de pionieri la nivel global în producerea şi dezvoltarea de motoare Wankel este mai viu ca niciodată.”
Motorul cu piston rotativ a fost inventat de inginerul german Felix Wankel în anii ’40. Mazda a cumpărat ulterior tehnologia în 1961 de la Audi NSU Auto Union AG, construind peste 2 milioane de maşini echipate cu acest tip inedit de motorizare până în prezent.