Motorul Ford de 1.0 litri (999 centimetri cubi), din categoria EcoBoost, se va număra printre propulsoarele finaliste ale competiției Motorul Anului, de la Stutgart.

Competiția International Engine of the Year, ediția 2012, se apropie de final, odată cu selectarea celor 39 de motoare noi, intrate în producție în ultimele 12 luni. Luna viitoare, pe 13 iunie, în cadrul Engine Expo din Stuttgart, vor fi anunțate  motoarele câștigătoare ale celor 8 categorii de cilindree, plus 3 categorii generale, dintre care va fi ales și Motorul Anului. 

Competiția include atât propulsoare aflate în fabricație și care echipează, la data jurizării, automobile noi, dar care au fost lansate cu mai mulți ani în urmă, cât și motoare noi, introduse în fabricație în perioada mai 2011 – iunie 2011. Categoriile de cilindree sunt:  sub 1.0 litri / 1.0 litri – 1.4 litri / 1.4 litri – 1.8 litri / 1.8 litri – 2 litri / 2 litri – 2.5 litri / 2.5 litri – 3 litri / 3.0 litri – 4.0 litri / peste 4.0 litri. Celelalte premii mai sunt „Best New Engine”, „Green Engine of the Year” și „Best Performance Engine”.

Între cele 39 de motoare noi, există o listă întreagă de propulsoare cu pretenții, capabile să lase în umră câștigătorul de anul trecut, Fiat 875 cc Twinair. Și asta pentru că titlul de International Engine of the Year se acordă celui mai bun din toate categoriile, nu doar din „Best New Engine”. Un exemplu în acest sens sunt Volkswagen 1.4-litre TSI Twincharger, care a cucerit titlul în 2009 și 2010, precum și BMW 3.0 litri Twin Turbo, în 2007 și 2008.

Dean Slavnich, editor al Engine Technology International și președinte al International Engine of the Year, consideră că ” juriul a studiat fiecare nou motor din piață, în ultimele 12 luni și credem cu tărie că jurizarea din acest an va fi cea mai dură”.

Anul acesta, la categoria „Green” vor fi prezente, pe lângă Twinair-ul Fiat, propulsorul 1.4 litri de pe Chevrolet Volt și Opel Ampera, dar și motorul produs la Craiova, Ford 999 cc Ecoboost, în 3 cilindri. Acesta are performanțe greu de imaginat pentru o astfel de capacitate, respectiv 100 CP și un consum de numai 4,8 litri la 100km. Acesta echipează atât modelul B-Max, fabricat de asmenea la Craiova, cât și Focus, începând din acest an.

La categoria „Performance”, Ferrari 4.5 litri V8, McLaren 3.8 litri V8 și BMW 4.4 litri TwinTurbo V8 vor aduce confruntarea la cele mai ridicate turații.

De asemenea, motorul Mazda 2.2 diesel Skyactive reprezintă un candidat cu foarte multe șanse la titlul suprem.

În ediția anterioară, Fiat 875 cc Twinair a câștigat nu mai puțin de 4 categorii, inclusiv titlul de Engine of the Year, singura categorie necucerită fiind „Performance Engine”, unde a triumfat Ferrari 4.5 litri V8.