Nissan a dat startul unui program pilot ce vizează integrarea maşinilor electrice în actuala flotă de taxiuri agreate de municipalitatea din New York, şase exemplare Leaf urmând să îi deservească timp de un an pe locuitorii din „Big Apple”, în încercarea de a dovedi eficienţa metodelor de propulsie alternative.
Primul client oficial al unui taxi electric a fost chiar primarul oraşului, Michael Bloomberg, el însuşi un susţinător al maşinilor cu emisii zero. „Acesta este taxi-ul pentru ziua de poimâine!”, a declarat Bloomberg, vizibil entuziasmat de plimbarea făcută la bordul noului Leaf.
Pe lângă cele şase maşini, Nissan a furnizat şi trei încărcătoare rapide, instalate la extremităţile Manhattan-ului. Nissan Leaf oferă o autonomie maximă de 230 de kilometri, în condiţiile în care media traseelor zilnice parcurse de un taximetrist din New York nu depăşeşte pragul de 160 de kilometri, iar bateriile litiu-ion pot fi încărcate la 80% din capacitate în doar 30 de minute.
Potrivit estimărilor oficiale, până în 2020, unul din trei taxiuri new-yorkeze va fi alimentat cu energie electrică, primăria angajându-se să extindă semnificativ reţeaua de puncte de încărcare rapidă disponibile în prezent.
„Tot ce ne mai rămâne de făcut este să convingem taximetriştii să insereze în programul zilnic pauzele necesare pentru încărcarea bateriilor.”, a adăugat David Yassky, şeful comisiei de certificare a taximetrelor şi limuzinelor din New York.