Informații contradictorii, dar care dau speranță fanilor mărcii Saab, au fost comunicate de noii proprietari ai uzinelor din Trollhatan, Suedia. Aceștia spun că există o cerere importantă pentru modelul 9-3 și ar putea fi reluată producția sa.

Noii proprietari ai fabricii Saab, ai numelui și, parțial, ai logo-ului Saab, consorțiul chino-japonez NEVS, au cumpărat toate acestea la lichidarea fostei companii Saab, intrată în faliment. Scopul anunțat a fost acela de a produce mașini electrice pe platforma vechilor automobile. Cea mai mare problemă a acestei renașteri „din propria cenușă” este legată de drepturile pe care foștii proprietari sau lichidatorul le-au vândut. Pe de o parte este vorba despre unele patente pe care le deține General Motors, companie care a deținut Saab înainte de vânzarea sa către Spyker, pe de altă parte este vorba despre Youngman, o altă companie chineză, cu care Spyker s-a asociat și i-a vândut ce mai putea vinde din copyright-ul mașinilor Saab, respectiv platforma aceluiași model 9-3. De altfel, acesta este și obiectul unui proces între Spyker/Youngman și General Motors.

Citește „Spyker vrea să recupereze pierderile din Saab de la General Motors”

În aceste condiții, NEVS, cumpărătorul a ceea ce a mai rămas din Saab, încearcă să pună cap la cap toate aceste fragmente și să reia, din vara lui 2013, producția și vânzarea de automobile 9-3 cu motor clasic, cu combustie, cel mai vândut model al mărcii suedeze, înainte de faliment. Și asta înainte de a duce la bun sfârșit producția versiunii electrice a acestui model. Nu este foarte limpede cum se va întâmpla acest lucru, având în vedere că nici măcar marca nu mai este întreagă (compania de avioane Saab, care are drept de veto, a interzis utilizarea logo-ului tradițional), dar posibilitatea ca modelele 9-3 să fie fabricate din nou a trezit pentru moment la viață comunitatea fanilor Saab.

Citește și „Ce mărci au ales foștii proprietari de Saab”