Ca în fiecare an, APAR (Asociația Presei Auto din România) organizează competiția „Mașina Anului 2013 în România”, un eveniment care are ca scop stabilirea mașinii cu cel mai mare impact pe piața din România, în 2013, dintre cele lansate în cursul acestui an. AUTOBIS va face parte în această ediție, pentru prima dată, din juriul acestei competiții, încercând să aducă în finala acestui concurs opiniile cititorilor săi, cumulate cu experiența jurnaliștilor din redacția AUTOBIS.

Lista mașinilor eligibile a fost stabilită de APAR, criteriile fiind asemănătoare cu cele ale concursurilor similare din Europa. În linii mari, este vorba despre automobile lansate în cursul ultimelor 12 luni, pe piața din România.

  1. Audi A3
  2. BMW Seria 3
  3. Chevrolet Malibu
  4. Citroen C-Elysee
  5. Dacia Lodgy
  6. Dacia Logan
  7. Dacia Sandero
  8. Ford B-MAX
  9. Honda CR-V
  10. Honda Civic
  11. Hyundai i30
  12. Hyundai Santa
  13. Fe Kia cee’d
  14. Kia Optima
  15. Lexus GS
  16. Mercedes-Benz A-Klasse
  17. Mitsubishi Outlander
  18. Opel Mokka
  19. Peugeot 208
  20. Peugeot 301
  21. Renault Clio
  22. Skoda Rapid
  23. Skoda Citigo
  24. Subaru XV
  25. VW Golf
  26. Volvo V40

Fiecare membru al juriului a ales 10 reprezentate pentru finală, iar în urma adunării punctelor obținute de fiecare model, a fost stabilită lista scurtă, cu 10 finaliste. Acestea vor fi jurizate în ziua de 12 decembrie, în cadrul unui eveniment special, care va include un test scurt cu toate cele 10 finaliste, o perioadă de jurizare și o conferință de presă în care va fi prezentat modelul câștigător.

INTRĂ AICI PENTRU A VOTA FINALIȘTII „MAȘINA ANULUI 2013”

Iată și lista de finaliști propusă de redacția AUTOBIS organziatorilor de la APAR (în ordine alfabetică). 

  1. Audi A3
  2. BMW Seria 3
  3. Citroen C-Elysee/Peugeot 301
  4. Dacia Lodgy
  5. Dacia Logan/Sandero
  6. Ford B-MAX
  7. Kia cee’d
  8. Mercedes-Benz A-Klasse
  9. Renault Clio
  10. VW Golf

Deși juriul și organizatorii nu au stabilit nicio procedură în acest sens, AUTOBIS a considerat oportun ca unele modele înrudite să ocupe un singur loc în competiție, respectiv Dacia Logan și Sandero, precum și Citroen C-Elysee și Peugeot 301. Cu toate acestea, conducerea APAR a decis să accepte în finală atât Dacia Logan cât și Sandero. Diferențele dintre finaliștii propuși de AUTOBIS și cei care au rezultat în urma calculării punctajului total, după cum se poate observa, sunt modelele din grupul Volkswagen, Audi A3 și VW Golf, BMW Seria 3, Mercedes Benz A Klasse și cuplul Citroen C-Elysee/Peugeot 301, care nu s-au calificat în finală. Pe baza votului celorlalți membrii ai juriului s-au calificat în finală următoarele modele (în ordine alfabetică):

  1. Chevrolet Malibu
  2. Dacia Logan
  3. Dacia Sandero
  4. Ford B-Max
  5. Kia Cee’d
  6. Opel Mokka
  7. Peugeot 208
  8. Renault Clio
  9. Skoda Rapid
  10. Volvo V40

În absența unor criterii foarte precise, stabilite de organizatori și/sau juriu, AUTOBIS a considerat că este foarte potrivit să aleagă finaliștii pe baza unor criterii de design, tehnologie, inclusiv motorizări performante, potențial de vânzări pentru piața din România, popularitatea generațiilor anterioare, dar și pe baza unui raport calitate/preț al modelelor jurizate. Precizăm, de asemenea, că unele dintre modelele din concurs vor fi conduse pentru prima dată abia în ziua finalei, și asta din vina importatorilor, care ori nu au oferit presei, până acum, mașinile pentru a le conduce, ori parcul de presă a fost suficient de mic, astfel încât să nu poată programa mașina pentru toți jurnaliștii până la data finalei.

Pentru cititorii AUTOBIS, lansăm prima etapă a concursului nostru, în care trebuie să votați propriile voastre propuneri pentru finala competiției „Mașina Anului 2013 în România”. Pentru etapa a doua, ce va cuprinde mașinile finaliste, pregătim premii surpriză.

 

INTRĂ AICI PENTRU A VOTA FINALIȘTII „MAȘINA ANULUI 2013”


Pe site-ul „Mașina anului în România” puteți găsi mai multe detalii, câștigătorii edițiilor precedente, dar și regulamentul concursului.