La începutul acestui deceniu, Toyota îşi propunea ca până în 2020 să vândă un milion de vehicule hibride pe an. Se pare că ambiţia japonezilor a fost un obiectiv uşor de atins, oficialii brandului anunţând deja că în primele zece luni ale anului statisticile indică peste un milion de unităţi hibride vândute la nivel mondial.

Mai exact, la finele lui octombrie, Toyota reuşise să vândă 1.028.900 de hibrizi, dintre care trei sferturi sunt reprezentate de membrii familiei Prius. Lor li se adaugă celelalte modele importante cu propulsie alternativă din gama Toyota: Camry Hybrid, Auris Hybrid şi Yaris Hybrid. Nu trebuie trecut cu vederea nici aportul Lexus, care a plusat, de asemenea, cu modele economice. Divizia premium a japonezilor vinde în prezent CT200h, RX450h şi GS450h. În următoarele luni lor li se vor alătura şi cele două versiuni hibride ale limuzinei LS.

Dacă Toyota va reuşi să recucerească prima poziţie în topul celor mai mari producători auto mondiali, vehiculele sale hibride îşi vor fi adus o contribuţie importantă. În prezent, cele peste un milion de unităţi vândute reprezintă 14% din totalul maşinilor livrate de Toyota la nivel mondial în cele 10 luni ale lui 2012.

Tradiţia modelelor hibride Toyota a început în 1997, atunci când japonezii lansau primul Prius. De atunci şi până în prezent, constructorul nipon a reuşit să ofere lumii 4,6 milioane de maşini hibride. Dintre acestea, două milioane au ajuns în Japonia, iar restul de 2,6 milioane au fost ”înghiţite” de celelalte pieţe mondiale.

Graţie lor, Toyota a reuşit să îşi reducă emisiile cu 30 de milioane de tone de CO2 şi să economisească aproximativ 11 milioane de litri de benzină.