Rovana Plumb susține că mașinile Euro 6, care acum nu trebuie să plătească timbrul de mediu, vor datora această taxă peste 3-4 ani, când nu vor mai fi scutite și vor fi revândute. De asemenea, mașinile Euro 4 scutite în 2009, datorează în acest moment timbrul de mediu.

Ministrul Mediului, Rovana Plumb, a declarat, la Radio România Actualități, în emisiunea „Actualitatea în dezbatere”, dedicată timbrului de mediu, emisiune în care reprezentanții presei auto au discutat despre efectele introducerii acestei taxe, că posesorii mașinilor Euro 6, ce sunt scutiți acum de plata timbrului, vor plăti această taxă peste câțiva ani, când mașinile cu aceste norme de poluare nu vor mai fi scutite. De asemenea, Rovana Plumb a mai făcut o precizare similară pentru cei care dețin mașini ce au fost scutite anterior de taxă: mașinile Euro4, cu motor sub 2.000 cmc, care în anul 2009 au beneficiat de o excepție la plata taxei, vor fi obligate să aibă plătit timbrul de mediu, la revânzare. Acest lucru nu reprezintă altceva decât o discriminare și un abuz, deoarece persoanele care au cumpărat acele mașini au făcut-o tocmai pentru că autoritățile le-au stimulat, prin reducerea la zero a taxei pentru respectivele mașini. Acum, timbrul pe care o astfel de mașină îl datorează este cu mult mai mare decât ar fi fost la acel moment, dacă nu exista excepția.

Potrivit unei Ordonanțe de Urgență din 2008, persoanele care au cumpărat în perioada 15 decembrie 2008 – 31 decembrie 2009 autovehicule cu motoare Euro 4 şi capacitate cilindrică de până la 2000 cmc înmatriculate pentru prima dată într-un stat membru al UE au beneficiat de exceptarea de la plata taxei pe poluare pentru autovehicule. Măsura a fost agreată la vremea respectivă de ministrul Mediului şi Pădurilor, Laszlo Borbely, cu reprezentanţii Comisiei Europene și avea ca scop stimularea vânzărilor de mașini noi, care încă mai aveau norma de poluare Euro 4.

Ministrul Mediului Rovana Plumb a mai declarat în cadrul emisiunii Radio România că dacă actualul nivel al timbrului de mediu va conduce la o creștere a importurilor de mașini vechi, poluante, guvernul va lua în calcul și modificarea formulei de calcul pentru respectivele mașini. Nu în ultimul rând, referitor la posibilitatea de a transforma taxa de înmatriculare/timbrul de mediu într-un impozit anual, pentru a filtra cu adevărat mașinile în funcție de gradul depoluare, Rovana Plumb a declarat că acest sistem nu reprezintă un subiect de actualitate pentru guvern.