Indienii de la Tata Motors ar putea prelua vechea fabrică Nokia de la Jucu, devenind astfel al treilea mare producător de maşini din România, anunţă publicaţia olandeză Autoweek.

Conversia fabricii la producţia de automobile ar putea scoate din buzunarul gigantului indian cel puţin un miliard de euro. Investiţia ar fi amortizată destul de repede, însă, fabrica din România devenind principala poartă de acces a companiei spre piaţa din Europa.

Maşinile asamblate la Jucu ar fi scutite de taxa aplicată produselor fabricate în afara Uniunii Europene, iar costurile generate de livrarea acestora în diverse locaţii de pe continent ar fi reduse la minimum graţie poziţionării avantajoase a uzinei de la Cluj faţă de autostrăzile din Ungaria.

Noua facilitate de producţie situată pe platforma industrială Tetarom 3 se va întinde pe o suprafaţă de 11 hectare şi va crea cel puţin 5.000 de noi locuri de muncă în zonă.

Pe lângă actualele modele Indica, Indigo, Safari şi Telcoline, Tata Motors ar putea produce în România şi următoarea generaţie a maşinii de 2.500 de dolari, citadina Nano, model prefigurat deja anul trecut, la Geneva, de conceptul Megapixel. Olandezii de la Autoweek nu exclud nici posibilitatea asamblării unei game complete de vehicule utilitare, camioane şi chiar autobuze. Acestea ar putea beneficia de un grad mai redus de integrare locală, majoritatea componentelor urmând să fie aduse la Cluj din alte locaţii, sub formă de kituri CKD.