Chiar dacă Volkswagen Golf a fost cea mai vândută mașină în 2012, fiecare țară are propriile vedete, așa cum în România Dacia Logan și Skoda Octavia sunt preferatele publicului. Statisticile din cele mai mari 10 piețe din Europa arată diferențele de gusturi ale europenilor.

Cea mai mare piață a fost și anul trecut Germania, cu peste 3 milioane de mașini noi vândute. Marca Volkswagen a dominat piața așa cum o face dintotdeauna, iar primele 3 locuri sunt ocupate de modelele de clasă B, C și D ale acestei mărci.

Celelalte două piețe mari sunt Marea Britanie și Franța, cu aproximativ 2 milioane de mașini vândute. În fiecare dintre ele, lider de piață a fost marca reprezentativă local, cu mențiunea că în Marea Britanie nu mai există o marcă autohtonă veritabilă de mult timp, iar Ford și Vauxhall (Opel), două mărci cu proprietari americani și sedii centrale europene în Germania, sunt, de ani buni, brandurile locale.

 

1. GERMANIA: 3.082.500 unități (-2.9%)

Cea mai vândută marcă în 2012: Volkswagen (672.900 )

1. Volkswagen Golf/Jetta: 240.700

2. Volkswagen Passat: 89.300

3. Volkswagen Polo: 76.500

 

2. MAREA BRITANIE: 2.044.600 unități (+5.3%)

Cea mai vândută marcă în 2012: Ford (281.900)

1. Ford Fiesta: 109.200

2. Vauxhall Corsa: 89.400

3. Ford Focus: 83.100

 

3. FRANȚA: 1.898.700 unități (-13.9%)

Cea mai vândută marcă în 2012: Renault (343.300)

1. Renault Clio: 118.900

2. Renault Megane: 118.100

3. Citroen C3: 85.900

 

4. ITALIA: 1.402.100 unități (-19.9%)

Cea mai vândută marcă în 2012: Fiat (294.800)

1. Fiat Panda: 117.800

2. Fiat Punto: 79.700

3. Lancia Ypsilon: 44.400

 

5. SPANIA: 699.600 unități (-13.4%)

Cea mai vândută marcă în 2012: Volkswagen (62.500 )

1. Renault Megane: 30.100

2. Citroen C4: 27.800

3. SEAT Ibiza: 23.900

 

6. OLANDA: 502 500 unități (-9.6%)

Cea mai vândută marcă în 2012: Volkswagen (60.300 )

1. Renault Megane: 21.400

2. Volkswagen Polo: 18.800

3. Peugeot 107: 15.700

 

7. BELGIA: 486.700 unități (-14.9%)

Cea mai vândută marcă în 2012: Volkswagen (52.100 )

1. Volkswagen Golf: 14.500

2. Renault Megane: 13.000

3. Renault Scenic: 12.100

 

8. AUSTRIA: 336.000 unități (-5.8%)

Cea mai vândută marcă în 2012: Volkswagen (61.600 )

1. Volkswagen Golf: 14.200

2. Volkswagen Tiguan 9.400

3. Volkswagen Polo: 9.300

 

9. SUEDIA: 279.500 unități (-8.2%)

Cea mai vândută marcă în 2012: Volvo (52.700 )

1. Volvo V70: 21.800

2. Volkswagen Passat: 16.300

3. Volvo S60/V60: 14.300

 

10. POLONIA: 270.600 unități (-1.5%)

Cea mai vândută marcă în 2012: Skoda (32.200 )

1. Skoda Octavia: 15.500

2. Opel Astra: 9.000

3. Skoda Fabia: 8.900

În afara celor 10 țări, membre UE, într-un top 10 al piețelor auto din Europa ar intra și Elveția, membră a EFTA, pe locul 9.

România a făcut parte din acest neoficial Top 10 al piețelor auto din Europa, în anii de explozie a pieței auto, 2006 – 2008, însă în acest moment, nivelul pieței din țara noastră se află abia pe poziția 19 pe continent, comparabil cu Slovacia, care are doar 5 milioane de locuitori.

Statisticile piețelor auto din Europa cuprind 29 de țări monitorizate de ACEA (Asociația Constructorilor Europeni de Autoturisme). Întreaga piață (UE plus EFTA) a atins în 2012 un volum de 12.527.912 autoturisme, din care 11.298.407 mașini au fost vândute în cele 15 țări din vestul UE, iar alte 474.008 au fost vândute în țările EFTA (Elveția, Norvegia și Islanda).

ROMÂNIA: 66.436 unități (-18,7%)

Cea mai vândută marcă în 2012: Dacia (16.388)

1. Dacia Logan: 11.255

2. Skoda Octavia: 3.973

3. Dacia Duster: 3.580

 

ELVEȚIA: 328.100 unități (+2.9%)

Cea mai vândută marcă în 2012: Volkswagen (44.200 )

1. Volkswagen Golf: 12.400

2. Skoda Octavia: 10.400

3. Volkswagen Polo: 6.400