Mai multe licitații amânate pentru construirea unor segmente de autostrăzi pe culoarul Sibiu – Nădlac, adică Autostrada A1, vor avea loc pe 20 august, după o serie de amânări timp de mai multe luni. Cele mai importante tronsoane ce trebuie scoase la licitație sunt Timișoara – Lugoj și Lugoj –Deva, practic ceea ce lipsește pentru ca pe distanța Sibiu – Nădlac să fie demarate lucrările integral. Motivele amânărilor au fost atât procedurale, ca urmare a unor contestații, dar și administrative, deoarece a fost modificată documentația licitației. De asemenea, un mic sector din Autostrada Transilvania, Gilău – Nădășelu, va fi și el scos la licitație, fiind prima acțiune de acest fel după modificarea contractului cu Bechtel.
Timișoara – Lugoj
Lotul 2 are 25,6 kilometri, cu valoare estimată a contractului de 611,88 milioane de lei, respectiv 5,3 milioane de euro pe kilometru, și o perioadă de execuție 2 ani și 6 luni, cu garanție de 4 ani.
Lugoj – Deva
Loturile 2 și 3 au împreună 50 km, cu un preț de 9,3 milioane euro pe kilometru, adică un total de 2,088 miliarde de lei.
Lotul 4 are o lungime de 22,14 km, a fost evaluat la 1,048 miliarde de lei, respectiv 10,5 milioane de euro/km, iar durata de execuție și proiectare va fi de 2 ani și 6 luni.
Toate cele patru loturi au asigurată finanțarea din fonduri europene, în procent de 85%.
În cazul Autostrăzii Transilvania (A3), secțiunea licitată, Gilău – Nădășelu, are 8,7 km, iar valoarea a fost estimată între 316,7 și 348,4 milioane de lei. Finanțarea va fi integrală din bugetul de stat.
Ofertele depuse de participanți vor fi deschise în zilele de 21 și 22 august, iar criteriul de adjudecare este prețul.
Dacă lucrurile vor decurge normal, jumătatea autostrăzii A1 de pe distanța Sibiu – Nădlac, adică circa 350 kilometri, ar putea fi gata peste 2 ani și jumătate, când ar trebui să fie finalizate aceste ultime tronsoane. Majoritatea dintre tronsoanele licitate și contractate deja au ca termen de finalizare 2013 (Sibiu – Oraștie; Arad – Nădlac; parțial Deva – Lugoj și Lugoj – Timișoara) și chiar sfârșitul lui 2012 (Deva – Orăștie). În acest moment, din A1 sunt finalizați 128 km București – Pitești, 45 km Timișoara – Arad și 17 km centura Sibiu, adică 190 km.