Dacă în ceea ce priveşte automobilele Volkswagen şi Daimler joacă în „ligi” diferite, doar VW Phaeton fiind poziţionat premium, alături de Mercedes-Benz, pe piaţa „heavy-duty” a camioanelor cele două branduri se află în luptă directă. Iar potrivit unor surse, VW vrea să treacă Oceanul şi să preia o parte din contructorul american de camioane Navistar, pentru a pune la încercare supremaţia Daimler/Freightliner.
Volkswagen este cel mai mare constructor european de maşini şi al doilea sau al treilea la nivel mondial, în funcţie de perioadă şi evoluţiile Toyota şi General Motors. Dar este şi unul dintre principalii producători de camioane grele din Europa, în curtea sa activând MAN şi Scania. Iar Daimler AG este al 13-lea mare constructor de automobile şi cel mai mare producător de camioane şi vehicule comerciale, deţinând şi cheile Freightliner, cel mai important constructor american de „monştri heavy-duty” diesel, de „clasa 8” (peste 14 tone). În acelaşi timp, piaţa americană a „TIR”-urilor este disputată de, evident, Freightliner, Volvo, cu binecunoscutul MACK, şi Navistar International.
Acestea fiind datele problemei şi cum Navistar a raportat, de curând, un al doile trimestru pe pierdere, acţiunile sale scăzând cu aproape 28%, potrivit Reuters, surse din piaţă au anunţat că Volkswagen a pus ochii pe producătorul american de camioane, pentru a încerca să se apropie de Daimler.
„Mişcarea” VW nu va fi foarte simplă însă, deoarece sunt mai multe părţi interesate de Navistar. Acţionarul Carl Icahn abia şi-a sporit participaţia cu 12%, manifestându-şi dorinţa ca Navistar să fuzioneze cu Oshkosh Corp.. Iar Sergio Marchionne, CEO Fiat, a anunţat şi el că ar vrea să pună piciorul pe piaţa „heavy-duty” din SUA.