Volkswagen se pregăteşte să ofere Salonului de la Shanghai o premieră mondială: CrossBlue Coupe Concept. După cum o sugerează şi numele, este o evoluţie a conceptului CrossBlue, prezentat în luna ianuarie a acestui an, cu ocazia Salonului Auto de la Detroit.
Se pare că germanii şi-au dorit o siluetă de coupe pentru crosssover-ul lor, inspiraţi probabil de succesul de care încep să se bucure astfel de modele la nivel mondial. Aşa se face că linia caroseriei este una ceva mai plonjată în partea posterioară. Aspectul futurist este dat de liniile pătrăţoase, de luminile LED, de grila simplistă şi de blocurile optice pronunţate. Capota a primit o priză de ventilaţie, jantele sunt din aliaj, părţile inferioare ale caroseriei au fost protejate cu scuturi din plastic, puterea motorului a fost sugerată prin două evacuări masive, iar hayonul a primit şi un eleron.
Habitaclul îl copiază pe cel al conceptului CrossBlue, prezentat la Detroit. Designul planşei de bord păstrează liniile ascuţite ale caroseriei dar vine cu multe suprafeţe plate. Nu lipsesc scaunele din piele, plasticul lucios şi inserţiile metalice. Informaţiile sunt furnizate de un instrumentar de bord digital, în vreme ce buna dispoziţie este asigurată de un sistem multimedia, atât pentru locurile faţă, cât şi pentru cele spate.
Orice concept spectaculos are nevoie şi de inovaţii sub capotă. Volkswagen ştie asta, motiv pentru care a gândit un ansamblu cu mulţi cai putere pentru SUV-ul său. La bază stă un propulsor V6 cu injecţie directă şi turbocompresor, ajutat de alte două motoare electrice, la rândul lor destul de generoase. Combinaţia face ca ambele axe să fie puse în mişcare de un total de 415 cai putere, adică suficient pentru a garanta o acceleraţie de la 0 la 100 de km/h în 5.9 secunde. Consumul păstrează însă valorile unui hibrid, reuşind să se oprească la numai 3 litri/100 de kilometri. Mai mult decât atât, Volkswagen promite şi o rulare pur electrică pe o distanţă de 33 de kilometri.