Am fost la început martorii revoluții ”i” de la BMW prin conceptele i3 și i8. Până vom vedea cele două concepte transformate în modele de serie mai este puțin. Ce urmează? BMW ne prezintă astăzi i8 Concept Spyder. La mai puțin de un an de la prezentarea lui i8, BMW prezintă un al doilea concept care are la bază platforma tehnică a lui i8. Spre deosebire de coupe, i8 Concept Spyder are un ampatament mai mic, iar lungimea totală a scăzut și ea. Din punct de vedere al designului partea frontală este identică cu a versiunii coupe prezentată în august 2011.

i8 Concept Spyder se laudă cu faruri care utilizează noua tehnologie laser, pentru noul său sub-brand, constructorul german a ales litera ”U” ca semnătură pentru grupurile optice față. Și totuși i8 Concept Spyder este altceva decât un coupe, vorbim despre un roadster cu două locuri. Rama parbrizului include și un mic spoiler care ghidează curentul de aer peste capul pasagerilor. BMW a dezvoltat un acoperiș retractabil format din două secțiuni. Soluția tehnică pentru portiere a fost păstrată de la conceptul inițial i8, acestea pivotează spre înainte în jurul montantului față de care sunt prinse. BMW nu a modificat nici desenul spatelui. Interiorul păstrează tema de la coupe, în schimb marchează o evoluție evidentă spre ceea ce înseamnă un produs de serie. Așadar interiorul lui i8 Concept Spyder poate fi considerat un preview alversiunii de serie i8.

Nici din punct de vedere tehnic nu sunt modificări, Concept Spyder având același pachet plug-in-hybrid de propulsie. Este vorba despre un motor electric de 96 kW – 131 CP care își trimite puterea la puntea față asociat cu un propulsor în trei cilindri TwinPower Turbo amplasat pe puntea spate. Agregatul termic dezvoltă 164 kW – 223 CP și 300 Nm. Pachetul de acumulatori este amplasat central în tunelul median, lucru ce contribuie la o distribuție optimă a maselor și un centru de greutate coborât. BMW i8 Concept Spyder are o putere totală de 354 CP – 260 kW și un cuplu motor de 550 Nm.

Bateriile pot fi complet încărcate de la o priză normală în mai puțin de două ore, o încărcare completă asigurând o autonomie în regim electric de 30 km. i8 Concept Spyder are o distribuție a maselor de 50/50 pe punțile față/ spate. În momentul în care bateriile sunt goale un alternator de înaltă tensiune se cuplează la motorul termic asigurând încărcarea bateriilor. BMW a anunțat un consum mediu pentru i8 Concept Spyder de doar 3 litri pentru 100 km. Conceptul are o viteză maximă limitată electronic la 250 km/h și accelerează de la 0 la 100 kmh în 5 secunde. Impresionantă este și repriza de la 80 km/h la 120 km/h, durează doar 4 secunde. Atât motorul electric cât și cel termic sunt produse BMW. i8 Concept Spyder va fi prezentat în premieră mondială de constructorul german la salonul auto de la Beijing la sfârșitul lunii aprilie.

Date tehnice BMW i8 Concept Spyder:

Lungime/ lățime/ înălțime
4.480 mm/ 1.208 mm/ 1.922 mm
Ampatament
2.650 mm
Număr locuri
2
Masă
1.630 kg
Viteză maximă
250 km/h limitată electronic
Accelerații
0-100 km/h – 5 sec/  80-120 km/h – 4.0 sec
Putere sistem plug-in-hibrid
354 CP/ 260 kW / 550 Nm
Putere motor TwinPower Turbo
223 CP / 164 kW / 300 Nm
Consum mediu
3 l/100km
Putere motor electric – eDrive 
96 kW/ 131 CP
Autonomie mod EV
aproximativ 27-30 km
Timp încărcare baterie
105 minute
Volum portbagaj
100 litri