Categorii
Mașini Noi Piata Auto

BMW a publicat preţurile noului i3, primul său model electric de serie

BMW a publicat astăzi preţul viitorului său model electric i3 pe cele mai importante pieţe ale lumii. Constructorul bavarez pregăteşte debutul maşinii urbane cu zero emisii în luna noiembrie. Până atunci, vom avea parte de o lansare oficială în trei dintre cele mai importante oraşe ale lumii, Londra, Beijing şi New York, dar şi de un debut live în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt, programat să îşi deschidă porţile în luna septembrie.

Primul contact cu modelul care sparge gheaţa pentru BMW în segmentul modelelor electrice de serie produse în masă va avea loc în data de 29 iulie, atunci când vor fi publicate informaţii oficiale şi o galerie foto completă.

Preţurile noului i3 vor porni de la 34.950 de euro pe piaţa din Germania. Eticheta este valabilă pentru versiunea entry-level, oferită fără o autonomie extinsă. Asta înseamnă că pentru această sumă, clientul va primi un motor electric de 170 de cai putere, asistat de un set baterii litiu-ion, capabil să asigure o autonomie de 160 de kilometri.

Dacă pe piaţa mamă, Germania, i3 va fi aproape 35.000 de euro, în Marea Britanie a fost fixat un preţ de 25.680 de lire. Dincolo de Ocean, BMW i3 pleacă de la 42.275 de dolari, un preţ destul de piperat, care scade însă direct proporţional cu nivelul de ajutor financar oferit de statul american.

Preţurile vor fi ceva mai mari pentru versiunea cu autonomie extinsă a noului i3. Aceasta va folosi resursele unui motor de 650 cmc, împrumutat de la divizia BMW Moto a germanilor. Motorul cu ardere internă nu va acţiona roţile, însă va încărca bateria litiu-ion pentru a garanta o autonomie cuprinsă între 250 şi 300 de kilometri.

În ceea ce priveşte comercializarea produselor şi serviciilor BMW, germanii vor adopta pe viitor un model de vânzări multicanal care va cuprinde dealeri autorizaţi pentru modelele electrice „i”, un centru de prezentare (Customer Interaction Center / CIC), precum şi o platformă online. Toate canalele de vânzări vor fi conectate integral, iar clienţii vor avea posibilitatea să-şi personalizeze întregul proces de cumpărare pentru a-şi satisface cerinţele. Unele pieţe vor introduce şi o forţă mobilă de vânzări, alături de echipa de vânzări care va fi la dispoziţia clienţilor în showroom-urilor tradiţionale.