Categorii
Mașini Noi

BMW i3 – primele imagini cu modelul de serie

Primul BMW electric de serie va fi dezvăluit pe 29 iulie, în trei locații diferite de pe glob – New York, Londra și Beijing. Modelul care sparge gheața pentru constructorul bavarez în segmentul mașinilor cu emisii zero a fost, însă, deconspirat de o galerie foto oficială, publicată în avans de olandezii de la Autoblog.nl.

Tranziția de la prototip la realitate nu aduce modificări stilistice de substanță. Aspectul robust, dar jucăuș, cu accente futuriste, rămâne elementul definitoriu al noului i3, care va moșteni de la predecesorul său conceptual inclusiv decupajul asimetric inedit al geamurilor posterioare, ușile „sinucigașe” sau hayonul din sticlă fumurie. Interiorul simplist va fi ornat cu lemn natur și piele de cea mai bună calitate, două display-uri performante, de dimensiuni apreciabile, urmând să preia rolul instrumentelor clasice de bord.

Deși lungimea de patru metri califică noul i3 drept un model de clasă mică, BMW promite o ofertă de spațiu tipică unui monovolum de segment C. Și performanțele vor fi de top, sportivitatea urmând să fie punctul forte surpriză al primului BMW croit pe gustul activiștilor Greenpeace. i3 va putea atinge 100 km/h, cu start de pe loc, în 7,2 secunde, valoare demnă de un warm hatch de talia lui Renault Clio RS.

Repartiția ideală a maselor (50:50) față/spate și caroseria realizată integral din fibră de carbon, o premieră absolută pentru o mașină produsă în serie mare, sunt cele două coordonate care îi conferă lui i3 agilitatea de care are nevoie.

Bateriile Li-Ion de ultimă generație, cu capacitatea de 22 kWh, sunt ascunse sub podea, chiar în centrul mașinii, în timp ce motorul electric de 125 kW va fi amplasat deasupra punții din spate, pentru un centru de greutate cât mai coborît.

Autonomia maximă, estimată la 200 kilometri, poate fi extinsă cu încă 100 kilometri, în cazul optării pentru range extender-ul opțional, un motor termic de 650 cmc, în doi cilindri, care dezvoltă 34 CP.