Categorii
Mașini Noi

BMW i8 – primele imagini ale versiunii finale

BMW i8, primul supercar electric care are curajul să evadeze din vitrina marilor saloane auto ale lumii, va fi lansat peste mai puțin de o lună, în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt. Până atunci, însă, un set de fotografii ale unei machete ne dezvăluie deja designul final al noului model.

i8 rămâne fidel liniilor prefigurate de conceptele Vision Efficient Dynamics expuse de BMW în ultimii ani la diverse show-uri auto. Ușile cu deschidere verticală, tip fluture, vor intra și ele în producția de serie, alături de aripioarele aerodinamice laterale inedite, complet separate de caroserie.

BMW i8 este al doilea automobil construit de bavarezi pe baza tehnologiei hibrid, într-o rețetă proprie. Este vorba despre propulsia electrică și cu combustie care acționează fiecare pe câte o punte a mașinii, și care, în același timp funcționează și ca un vehicul electric cu autonomie extinsă. Practic, acesta reprezintă pasul inteligent făcut de mai mulți construtori de automobile pentru a utiliza motoarele electrice împreună cu capacitatea ridicată de stocare a energiei pe care o are benzina.

Mașina se bazează pe un motor cu benzină de 1.5 litri TwinPower Turbo, în 3 cilindri, extrem de eficient, derivat din motorul cu 6 cilindri în linie, care nu doar susține motorul electric acționând puntea spate, dar oferă autonomie suplimentară prin încărcarea bateriei.

Spre deosebire de i3, care este un automobil mic, de oraș, și în același timp un monovolum, i8 este un vehicul sport, cu 2+2 locuri, care promite o accelerație de 4,5 secunde de la 0 la 100 km/h și un consum extrem de mic. Performanțele celor două motoare însumează cei 231 CP ai motorului pe benzină, cuplat la axul spate, cu cei 131 CO ai motorului electric, ce acționează roțile din față. Cuplul maxim al fiecăruia dintre motoare este de 320 și, respectiv, 250 Nm. Puterea totală este de 362 CP, iar cuplul maxim atinge 570 Nm.

În rulaj exclusiv electric, mașina are o autonomie redusă, de 35 de kilometri, la o viteză maximă de 120 km/h. Cu ambele motoare cuplate, mașina rulează în regim 4×4, cu un consum de 2,5 litri/100 km, respectiv emisii de 59 g/km. Autonomia totală, cu un plin de benzină trece de 500 km, în modul confort, și cu circa 20% mai mult în regim ECO PRO.

via Bimmerpost