BMW i8 este a doua lansare într-un interval extrem de scurt, în segmentul mașinilor ecologice, de data aceasta fiind vorba despre o mașină sport propulsată cu ajutorul energiei electrice, după ce, în urmă cu doar câteva zile, a fost prezentat i3, un monovolum bazat de asemenea pe această tehnologie.
BMW i8 este al doilea automobil construit de bavarezi pe baza tehnologiei hibrid, într-o rețetă proprie. Este vorba despre propulsia electrică și cu combustie care acționează fiecare pe câte o punte a mașinii, și care, în același timp funcționează și ca un vehicul electric cu autonomie extinsă. Practic, acesta reprezintă pasul inteligent făcut de mai mulți construtori de automobile pentru a utiliza motoarele electrice împreună cu capacitatea ridicată de stocare a energiei pe care o are benzina.
BMW i8 este prezentat deocamdată sub forma unui prototip, aflat în teste, care însă va fi lansat și în versiune de serie. Mașina se bazează pe un motor cu benzină de 1.5 litri TwinPower Turbo, în 3 cilindri, extrem de eficient, derivat din motorul cu 6 cilindri în linie, care nu doar susține motorul electric acționând puntea spate, dar oferă autonomie suplimentară prin încărcarea bateriei. Spre deosebire de i3, care este un automobil mic, de oraș, și în același timp un monovolum, i8 este un vehicul sport, cu 2+2 locuri, care promite o accelerație de 4,5 secunde de la 0 la 100 km/h și un consum extrem de mic. Performanțele celor două motoare însumează cei 231 CP ai motorului pe benzină, cuplat la axul spate, cu cei 131 CO ai motorului electric, ce acționează roțile din față. Cuplul maxim al fiecăruia dintre motoare este de 320 și, respectiv, 250 Nm. În rulaj exclusiv electric, mașina are o autonomie redusă, de 35 de kilometri, la o viteză maximă de 120 km/h. Cu ambele motoare cuplate, mașina rulează în regim 4×4, cu un consum de 2,5 litri/100 km, respectiv emisii de 59 g/km. Autonomia totală, cu un plin de benzină trece de 500 km, în modul confort, și cu circa 20% mai mult în regim ECO PRO.
Dimensiunile noului model BMW sunt 4,68 metri lungime, 1,94 metri lățime și 1,29 metri înălțime, proporții care confirmă statutul de mașină sport al lui i8, și care îl plasează undeva între Z4 și Serie 6. Coeficientul aerodinamic anunțat este de 0.26, iar masa mașinii este de aproximativ 1490 kilograme, grație structurii de aluminiu utilizate.
Distribuția echilibrată a maselor pe punți (50/50), cu motorul amplasat pe spate, apoi centrul de greutate extrem de coborât, grație bateriei situate sub podea, și tracțiunea integrală, manageriată computerizat, fac din BMW i8 un vehicul mai agil decât orice model construit de BMW vreodată. Puterea totală este de 362 CP, iar cuplul maxim atinge 570 Nm.