Anul acesta va fi unul extrem de important în istoria BMW. Constructorul german își va lansa primele modele electrice, reunite sub gama ”i”. Primul dintre ele va fi vehiculul compact i3, gata să ajungă pe piața europeană spre sfârșitul acestui an.

Pentru a lupta cu anxietatea publicului în ceea ce privește mobilitatea vehiculelor pur electrice, BMW a decis să ofere și o versiune cu autonomie extinsă a viitorului i3. Aceasta a fost anunțată oficial de Herbert Diess, șeful departamentului de cercetare și dezvoltare din cadrul BMW. Potrivit lui Diess, noul i3 va beneficia de un motor cu doi cilindri, preluat de la divizia de motociclete a companiei.

Acesta va funcționa ca un sistem auxiliar de prelungire a autonomiei electrice. Ca și în cazul unor modele deja cunoscute, ca Opel Ampera și Chevrolet Volt, motorul convențional va arde benzină doar pentru a alimenta pachetul de baterii litiu-ion. Așadar, motorul pe benzină va acționa ca generator și nu va angrena roțile.

Oficialul german nu a dezvăluit însă prețul pentru care va fi disponibilă opțiunea unui motor termic pe noul i3.

Potrivit unor informații preliminare, ”benzinarul” va fi capabil să asigure vehiculului o autonomie de aproximativ 320 de kilometri. Mulțumitor, având în vedere că autonomia pur electrică a modelului german este estimată între 80 și 120 de kilometri.

În ceea ce privește arhitectura viitoarei versiuni echipate cu motor termic, BMW a precizat că agregatul cu doi cilindri va fi poziționat în portbagaj și conectat la un generator care alimentează la rândul său bateria.

”Îmi imaginez că mulți cumpărători vor comanda versiunea cu autonomie extinsă pentru a se vindeca de anxietatea unui vehicul electric cu mobilitate limitată. Treptat, vor descoperi că au nevoie de ea foarte rar”, a declarat același Herbert Diess, care a precizat și că se așteaptă ca 50% dintre clienții viitorului i3 să comande versiunea asistată de un motor pe benzină. Această valoare va scădea însă, odată cu acomodarea publicului, până la aproximativ 20%.

Diess a precizat că un automobil electric poate satisface nevoile publicului ce are nevoie de mașină doar pentru un transport urban, cotidian și ocazional în weekend. ”Pentru cei care se gândesc la un motor pe benzină folosit zilnic, probabil că i3 nu este alegerea potrivită. ”