Categorii
Tehnologie

GM şi Ford îşi unesc forțele pentru a dezvolta cutii automate cu 9 şi 10 trepte

Deși există o rivalitate tradițională între Ford și General Motors, puțini știu că cele două conglomerate au colaborat fructuos în ultimul deceniu. Și se pare că o vor face și de acum înainte. GM Și Ford au anunțat astăzi că vor începe un nou parteneriat, care vizează dezvoltarea unor noi generații de transmisii automate cu 9, respectiv 10 trepte de viteză.

Eforturile celor doi constructori se vor concentra asupra unor noi tehnologii de transmisie care au ca singur scop îmbunătăţirea valorilor consumului şi emisiilor. Cele două transmisii vor fi folosite pe viitoare automobile, SUV-uri şi pick-up-uri produse de General Motors şi Ford. Inginerii americani vor adapta cele două transmisii pentru a putea fi folosite atât de vehiculele cu tracţiune faţă cât şi de cele cu propulsie spate. În cazul acestora din urmă, transmisiile cu 9 sau 10 trepte vor ajuta şi la îmbunătăţirea performanţelor dinamice.

Graţie semnării acestui parteneriat, General Motors şi Ford vor reduce costurile de proiectare, dezvoltare, testare şi distribuţie a noilor cutii automate. Invesţiile vor fi mult mai mici, iar departamentele tehnologice ale ambelor companii vor putea să-si împărtăşească progresele în domeniu.

Aşa cum vă spuneam şi la începutul materialului, Ford si GM nu sunt la prima colaborare de acest tip. În ultimul deceniu au mai avut loc astfel de investiţii comune, ultima dintre ele vizând o transmisie automată cu şase rapoarte, destinată modelelor cu tracţiune faţă. Colaborarea celor două departamente de inginerie a fost un real succes, ambele companii reuşind să vândă nu mai puţin de 8 milioane de astfel de transmisii la nivel mondial.

Ford a folosit unitatea de transmisie pe modele americane ca Fusion, Edge, Escape şi Explorer, în vreme ce GM le-a găsit un loc potrivit în gama Chevrolet pe unităţile Malibu, Traverse, Equinox şi Cruze. Ca şi în cazul acestei transmisii, noile cutii automate cu 9 şi 10 trepte vor fi produse de fiecare constructor în parte, în uzinele fiecăruia.