Categorii
Industrie

GM și PSA, în discuții pentru a forma o alianță

O sursă mai mult decât credibilă, Xavier Bertrand, ministru al Muncii în Franța, a anunțat media din Hexagon despre existența unor discuții dintre compania franceză PSA Peugeto Citroen și cel mai mare constructor la nivel mondial, General Motors, în vederea constituirii unei posibile alianțe. Philippe Varin, CEO al PSA, este cel care l-a informat la rândul să pe Bertrand, astfel că povestea devine din ce în ce mai reală. Potrivit politicianului francez, scopul principal este cel al unei cooperări în materie de producție, astfel încât să fie reduse costurile și, implicit, pierderile. Propunerea pe care cele două părți o discută are în vedere nu atât o legătură financiară, printr-un schimb de acțiuni, ci utilizarea de platforme și componente comune. Un eventual schimb de acțiuni ar fi doar simbolic.

Informațiile despre o posibilă legătură între cele două companii au mai circulat în ultima perioadă, zvonurile vorbind despre dezvoltarea în comun de platforme și chiar modele complete, care ar urma să fie vândute sub fiecare brand, după modelul de afacere pe care PSA l-a construit alături de Mitsubishi.

O altă direcție pe care ar putea continua relația dintre cei doi constructori ar fi cea prin care mărcile Peugeot și Citroen ar fi ajutate să se extindă în China și Brazilia, și nu în ultimul rând, să revină pe piața din SUA.

Reprezentanții PSA și GM ar putea anunța legătura lor în timpul conferințelor de presă de la Geneva.

Analiștii susțin că Opel, pe de o parte, și Peugeot și Citroen, de cealaltă parte, ar putea beneficia de susținere reciprocă fără a se concura reciproc, deoarece de ambele părți există o acoperire insuficientă pe diferite piețe, spre deosebire de competitorii puternici, VW și Renault.

GM a înregistrat pierderi de 747 milioane de dolari anul trecut, în Europa, în special din cauza Opel. PSA se află pe locul al doilea în Europa, după VW, dar vânzările sale au scăzut cu 8,8%, la 1,17 milioane unități, în timp ce liderul,VAG a anunțat o creștere de 7,8%, respectiv 3,17 milioane unități vândute. La nivel global, PSA a vândut în 2012 3,5 milioane autovehicule.

Acționarul principal al PSA este familia Peugeot, cu 30% din acțiuni.

GM este controlată de Guvernul SUA, cu circa 33% din acțiuni.