Ultima sesiune de teste a organizației EuroNCAP, prima pe acest an, a avut în atenție doar două modele, ambele fiind automobile ce provin de la mărci extra-europene: Jeep Compass și Honda Civic. Rezultatele au fost extrem de diferite, cu un scor maxim de 5 stele pentru modelul japonez și un jenant ”2 stele” pentru crossover-ul american.

EuroNCAP a anunțat înăsprirea criteriilor pentru obținerea scorului maxim de 5 stele, în 2012, respectiv ridicarea pragurilor minime pentru fiecare categorie (adulți, copii, pietoni, safety assist). Cel mai mare prag este cel pentru adulți, 80% din totalul maxim de puncte, același procent fiind necesar și pentru scorul general. Măsura a fost luată tocmai pentru a împinge constructorii să acorde o atenție din ce în ce mai mare tehnologiilor de siguranță, atât cele active cât și cele pasive. Un salt destul de mare a fost făcut la punctajele necesare în cazul protecției pietonilor, unde în anii trecuți criteriile EuroNCAP erau destul de relaxate, iar progresele tehnologice au fost destul de mici.

În baza acestor noi criterii, Jeep Compass a primit numai două stele, respectiv 61% pentru adulți (șofer și pasager dreapta), 76% pentru copii, 23% pentru pietoni și 43% pentru siguranța activă. Comentariile critice ale EuroNCAP se referă în special la nivelul foarte scăzut al protecției pietonilor. De asemenea, modelul a fost depunctat pentru tehnologiile de siguranță, deoarece reminderul pentru centuri de siguranță nu respectă standardele EuroNCAP, și pentru absența unui limitator de viteză. Comunicatul EuroNCAP mai face referire și la popularitatea pe care o cunosc SUV-urile compacte în Europa, nivelul de siguranță al lui Jeep Compass fiind mult sub cel obținut de competitorii săi.

Celălalt model testat în această sesiune a fost Honda Civic, noua generație a compactei japoneze, care a obținut scoruri mari la toate capitolele. S-a remarcat însă la ”safety assist”, tehnologiile prezente pe acest model fiind remarcabile. Collision Mitigation Brake System, sistem de frânare de urgență, autonom, bazat pe un senzor radar a fost premiat în 2010 de EuroNCAP.

Tot pe baza noilor criterii de testare, EuroNCAP a recalculat scorurile obținute de o serie de autoturisme testate anul trecut, toate fiind reconfirmate cu 5 stele: BMW Serie 1, BMW X1, Ford Focus, Ford Ranger, Mercedes M Class, Nissan LEAF, Subaru XV și Volvo V60.