Noua generaţie Maserati Quattroporte a ajuns deja pe stradă, mai mulţi jurnalişti având ocazia să o testeze recent. Limuzina italienilor este aşteptată să umple showroom-urile Maserati începând cu primăvara anului viitor, vânzările urmând a fi demarate curând.

Schimbările pe care designerii le-au adus noului model au vizat în special partea frontală, unde farurile au un nou contur, profilul său fiind, în același timp, mai bine subliniat. La partea din spate, noile stopuri preiau din stilistica celorlalte modele din gamă.

Dacă la nivel estetic nu mai sunt mistere, Maserati a decis să ofere şi câteva informaţii despre trenul de rulare al viitorului său vârf de gamă. Ştim deja că sub capotă se vor ascunde nu un motor, ca în cazul actualei generaţii, ci două, ambele pe benzină.

Motorul V6

Versiunea de bază va fi propulsată de un motor V6 bi-turbo, de 3.0 litri, capabil să ofere viitorilor clienţi o putere totală de 410 cai şi un cuplu motor de 550 Nm. Plaja de turaţii pe care este oferit momentul motor este una impresionantă, cuprinsă între 1500 şi 5000 de rotaţii.

Resursele sunt extrem de generoase având în vedere capacitatea cilindrică din care ele derivă. De asemenea, ele sunt suficiente pentru a propulsa limuzina de la 0 la 100 de km/h în doar 4.9 secunde. Mai mult decât atât, viteza maximă va fi şi ea una ce stârneşte invidie în rândul rivalilor germani: 285 km/h. COnsumul mediu nu va sări de 10.5 litri/100 de kilometri, în vreme ce emisiile se vor opri la 244 g/km.

Motorul V8

Cea de a doua versiune va fi pusă în mişcare de un agregat V8, asupra căruia şi-a pus amprenta celălalt brand de lux de sub umbrela Grupului Fiat: Scuderia Ferrari. Motorul dezvoltă 530 de cai putere şi 710 Nm. Suficient pentru a garanta o acceleraţie de la 0 la 100 de km/h în 4.7 secunde şi o viteză demnă de clasa supercarurilor: 307 km/h.

Maserati va oferi cele două motoare alături de o transmisie automată cu opt rapoarte, furnizată de specialiştii de la ZF. Aceasta cântăreşte cu 8 kilograme mai puţin decât cea veche, cu şase trepte, şi promite o schimbare mult mai rapidă a rapoartelor, precum şi o liniaritate mult îmbunătăţită.

Ea va fi responsabilă cu transmiterea resurselor fie către ambele punţi (în cazul versiunii V6), fie exclusiv punţii spate (pentru versiunea V8).