2012 a fost marcat de lupta acerbă pentru prima poziţie în topul celor mai vândute maşini premium din America de Nord. Şefia clasamentului a fost preluată în final de BMW, cu un avans relativ minor, de 7.326 de unităţi, faţă de rivalii de la Mercedes.

Luna ianuarie a fost însă de bun augur pentru constructorul din Stuttgart. Mercedes a reuşit să livreze 22.501 de maşini luna trecută, ceea ce se traduce printr-o creştere consistentă de 11%. Suficient pentru a provoca o rocadă ce le-a permis nemţilor să revină în vârful topului de vânzări, devansând din nou BMW şi Lexus.

Succesul a fost asigurat de cererea tot mai mare pentru modelul C-Class. Vânzările s-au apreciat cu 11%, iar numărul livrărilor a atins 7.214 de unităţi.

Nici BMW nu a avut parte de un început de an prea dificil. În total, compania bavareză a livrat 16.513 maşini în ianuarie, cu 0,7% mai mult decât în perioada similară a anului trecut, motorul creşterii fiind SAV-ul X5 (+56%).

Lexus, liderul tradiţional al pieţei locale de lux timp de 11 ani, detronat în 2010, a completat podiumul. Japonezii au raportat un avans de 32% în ianuarie şi au anunţat comercializarea a peste 16.211 unităţi.

Cadillac şi Audi s-au clasat abia pe locurile patru şi cinci, deşi au înregistrat creşteri de 47, respectiv 7,5%. Americanii au livrat 13.116 maşini, iar rivalii din Inngolstadt, 10.056.

TOPUL BRANDURILOR DE LUX PE PIAŢA DIN SUA

1. Mercedes 22.501 de unităţi

2. BMW 16.513 de unităţi

3. Lexus 16.211 de unităţi

4. Cadillac 13.116 de unităţi

5. Audi 10.056 de unităţi