Salonul Auto de la New York (29 martie-7 aprilie) va găzdui premiera mondială a noului Range Rover Sport, cel mai rapid şi mai dinamic model din istoria companiei. Noul model va rula în avanpremieră pe străzile din Manhattan cu trei zile înainte, pe 26 martie.

Alegerea metropolei americane reflectă importanţa pe care Range Rover o acordă continentului Nord American, cea mai mare piaţă de desfacere pentru celebra marcă britanică.

Fratele mai mare, Range Rover, prezent peste Ocean din luna decembrie, se bucură deja de o primire extrem de călduroasă. Stocurile dealerilor s-au epuizat rapid, iar primele exemplare livrate în acest an vor ajunge la clienţi abia în luna iunie. Cel mai ieftin Range Rover disponibil în State Unite, varianta HSE, costă 88.545 de dolari.

Noul Sport are la bază aceeaşi arhitectură PLA (Premium Lightweight Arhitecture) folosită şi de a patra generaţie a modelului de top Range Rover, urmând să fie produs pe aceeaşi linie de asamblare, în uzina de la Solihull, Marea Britanie. Faţă de vechiul model, construit pe platforma heavy-duty T5 a actualului Land Rover Discovery 4, versiunea de bază a noii generaţii (diesel V6) va fi mai uşoară cu 300 kilograme, urmând să cântărească puţin peste 2 tone.

Pentru a putea concura de la egal cu rivalii germani, noul model va fi oferit, încă de la debut, în versiuni cu cinci şi şapte locuri. În plus, Range Rover ia în considerare lansarea unei motorizări diesel de 2 litri, versiune entry-level ce ar lărgi considerabil baza de potenţiali clienţi.

Vânzările Land Rover în America vor depăşi, potrivit ţintelor oficiale, nivelul atins în 2012, brandul britanic reuşind să livreze în perioada ianuarie-decembrie nu mai puţin de 43.664 de unităţi.