Regresul pieței auto continuă să se accentueze într-un mod aproape inexplicabil, în penultima lună a anului fiind înregistrate numai 5.698 de autoturisme vândute, aproape jumătate din câte s-au vândut în luna noiembrie din 2011, care nici el nu a fost un an strălucit. Din păcate, și tendința de la o lună la alta este descrescătoare, deoarece cifrele din noiembrie sunt mai mici și decât cele din luna anterioară.

Scăderile pe care le-au avut mărcile auto în noiembrie sunt și ele de domeniul incredibilului, într-un moment în care toată lumea spera că trendul descrescător a ajuns la limita de jos. Au existat și câteva mărci pe plus, nu foarte multe, dar care merită să fie amintite: Kia, Land Rover, Honda, Subaru, Jaguar și Jeep, însă trebuie să spunem că vorbim, în cazul lor, despre volume infime, sub 100 de autoturisme fiecare (de exemplu, Jeep vindea anul trecut, în noiembrie, 5 mașini, acum a vândut 10). Cele mai mari pierderi, cu scăderi peste media pieței (-44,57%), le-au avut mărcile Dacia, Renault, Opel, Chevrolet, Fiat și Alfa Romeo. Celelalte au reușit să diminueze pagubele, însă tot pe minus.

Cea mai vândută marcă a rămas Dacia, cu 1.380 de autoturisme, cu 57% mai puține decât în noimebrie anul trecut și cu circa 500 mai puține decât luna trecută. Schimbarea de generații la cele două modele de bază este evident că a influențat ritmul vânzărilor, astfel că ne așteptăm la o evoluție mai bună în lunile care urmează. Volkswagen, aflată pe locul al doilea, vindea anul trecut 1.000 de mașini (înmatriculări), în timp ce acum a vândut abia 659 de mașini, cu 34% mai puține. La fel se întâmplă și cu Skoda. Ambele mărci, aparținând Porsche România, așteaptă noi modele, care ar putea schimba situația. S-a înregistrat și schimbare de locuri, în cazul Ford. Marca americană a coborât masiv pe poziția a cincea, după ce în octombrie devenise cea mai vândută marcă de import. Se pare că a fost doar un foc de paie, generat de livrarea unei flote către o companie, astfel că volumul din noiembrie a coborât cu 37% față de anul trecut.

La nivelul întregului an, lucrurile nu mai sunt la fel de grave, respectiv scăderea față de 2011 este de numai 16%, dacă putem prezenta într-o formă pozitivă o știre negativă și cu impact economic major. Există și mărci care au rezultate mai bune decât anul anterior și vor încheia, cu certitudine, anul 2012 pe plus, deoarece luna decembrie nu mai are cum să schimbe prea mult situația. Dincolo de creșterile foarte mari de la Jeep și Jaguar, importante, dar nu de volum, trebuie să subliniem dublarea cifrelor la Land Rover (în special datorită modelului Range Rover Evoque), creșterea foarte bună de la Porsche, semn că pentru unii criza s-a încheiat, dar mai ales creșterea de 46% de la Kia, o marcă ce intrase în anii trecuți pe o linie descrescătoare și care pare că și-a revenit, mai ales grație noii generații Cee’d. Creșteri mari mai au și mărcile premium Audi – 25% și BMW – 18% , dar și Hyundai, Ford și Volvo. Mărcile cu scăderi sunt ceva mai multe, față de cele cu plus. Campioanele scăderilor, dacă lăsăm la o parte mărcile de lux cu cîteva exemplare vândute, sunt SEAT, în primul rând, care și-a înjumătățit, practic, vânzările, lucru explicabil de altfel, în lipsa unor modele serioase și a unui marketing de substanță, apoi Alfa Romeo, Opel (-43%), Fiat (-41%), Chevrolet (-39%), Renault (-29%), Dacia (-29%). Dacă vorbim despre cifre absolute, adică pierderi de clienți efectiv, Dacia are cea mai mare pierdere, cu circa 6.000 de mașini mai puține decât anul trecut (ian.-nov.), împreună cu cele 1.800 de mașini în minus de la Renault, dealerii grupului francez pot spune că traversează o perioadă extrem de grea. La fel se poate vorbi și despre cele două mărci ale General Motors, Chevrolet și Opel, ambele cu aproape 3.000 de cumpărători mai puțin față de anul trecut. Tot peste 2.000 de mașini au vândut în minus și mărcile de volum ale Volkswagen Group (VW, Skoda, SEAT).

Cele mai vândute modele în noiembrie au fost Dacia Logan, Skoda Octavia, Dacia Duster, VW Golf și Ford Focus.