Categorii
Lansari Romania Mașini Noi

Poezie tehnică – perfecțiune on și off-road

Noul Range Rover Sport, cel mai rapid și mai dinamic model din istoria casei britanice, a fost lansat oficial pe piața din România, în cadrul unei gale exclusiviste dedicate clienților fideli și presei de specialitate. Invitatul de onoare a fost Excelența Sa Martin Harris, ambasadorul Marii Britanii la București.

Prețul de pornire a fost stabilit la 63.116 euro cu TVA, o cotație extrem de competitivă care dă noului model șansa de a susține ținta de vânzări de cel puțin 130-150 unități Range Rover Sport, anunțată de importatorul local, Premium Auto, pentru acest an. Primele livrări vor avea loc în septembrie.

Modelul de bază, TDV6, animat de un V6 diesel de 3 litri și 258 CP va fi, însă, disponibil abia din ianuarie 2014, la debut, noul model fiind oferit alături de două motorizări pe benzină și una diesel, toate în configurații nobile cu șase sau opt cilindri. Tot din 2014, gama va fi extinsă, în premieră, cu un model hibrid și un diesel SDV8 de 4,4 litri și 339 CP.

Cea mai accesibilă versiune actuală, S 3.0 l S/C, costă 63.860 de euro, cu toate taxele incluse. Sub capota acesteia se ascunde un V6 turbo pe benzină, de 3 litri și 340 CP. Pentru modelul de top, un V8 supraalimentat pe benzină de 5 litri și 510 CP, socotelile pornesc de la 94.240 de euro cu TVA, iar dieselul SDV6 de 3 litri și 292 CP poate fi achiziționat începând de la 74.400 de euro.

Toate motoarele sunt cuplate exclusiv la o cutie automată cu opt trepte, furnizată de specialiștii de la ZF.

Poezie tehnică – perfecțiune on și off-road

Noul Range Rover Sport are la bază aceeaşi arhitectură PLA (Premium Lightweight Arhitecture) folosită şi de a patra generaţie a fratelui mai mare Range Rover, însă mai puțin de un sfert din componente sunt comune, fanii luxului britanic având, practic, de ales între două fațete diferite ale aceleași rețete de succes: confortul suprem (Range Rover) sau sportivitatea (RR Sport).

Doar 14,9 centrimetri despart din punct de vedere al lungimii cele două modele. În schimb, ampatamentul mai mare al noului Sport a deschis noi orizonturi în materie de spațiu și confort și a permis adăugarea unei configuraţii cu şapte locuri (1.860 euro).

Faţă de vechiul model, construit pe platforma heavy-duty T5 a actualului Land Rover Discovery 4, versiunea de bază a noii generații este mai uşoară cu până 420 kilograme. Aceasta cântărește puţin peste 2 tone, Range Rover fiind primul constructor care a avut curajul să arunce în lupta pentru supremația clasei premium un SUV cu caroserie din aluminiu.

Suspensia pneumatică reglabilă, ce permite variații ale gărzii la sol cuprinse între 115 și 178 mm (până la setarea maximă de 278 mm), tracțiunea integrală și sistemul Terrain Response 2 (cu selector pentru moduri distincte de funcționare/tracțiune) sunt standard, indiferent de versiune.

Clienții pot opta pentru două tipuri de sisteme 4×4: P1 (645 euro pentru SDV6 și V6 S/C) – cu reductor și distribuție variabilă/automată 58%/42% a cuplului față/spate, în funcție de condițiile de rulare; P2 (4.588 euro pentru SDV6) – cu reductor, diferențial blocabil pe spate, Torque Vectoring, Dynamic Response (bare stabilizatoare active) și Wade Sensing, sistem ce monitorizează și estimează în permanență adâncimea vadurilor de apă ce urmează să fie traversate.

Garda la sol uriașă (maximum 278 mm) și unghiurile de atac și trecere excelente (33/27/31 grade), tipice unui off-roader autentic, îi permit noului Range Rover Sport să sfideze legile fizicii și să ajungă acolo unde niciun alt concurent direct nu va reuși.

Dotări și gadgeturi de ultimă generație

Noul Range Rover Sport pune la dispoziția clienților săi patru versiuni de echipare, S, SE, HSE și Autobiography, plus pachetul Dynamic (viteză maximă mai mare, Dynamic Response, program Dynamic, etriere roșii, jante din aliaj de 21 inci) pentru HSE și Autobiography.

Pe lângă o lungă listă de dotări standard (climatizare automată, cruise control, senzori de parcare, cruise control, touchscreen de 5 inci și navigație, tapițerie din piele, jante din aliaj de 19, 20 sau 21 inci), Range Rover oferă o paletă impresionantă de dotări opționale (selecție): vopsea metalizată (1.178 euro), sistem audio profesional Meridian cu 23 de difuzoare și 1700W (de la 4.200 euro), trapă panoramică (2.108 euro), faruri cu xenon adaptive (1.736 euro), cruise control adaptiv cu functie queue assist/frânare automată în caz de urgență (2.108 euro), tuner TV (1.116 euro) etc. VEZI AICI LISTA COMPLETĂ DE DOTĂRI ȘI PREȚURI!