Noua Mazda6, cel mai recent exponent al liniei de design „Kodo – Sufletul Mişcării” şi al colecţiei de tehnologii Skyactiv, dar şi unul dintre cele mai avansate şi mai economice modele din clasa sa, a ajuns în showroomurile din ţara noastră. Mazda România îşi pune mari speranţe în şansele de reuşită ale noului model şi ţinteşte o cotă de 3% din segmentul D, ceea ce s-ar traduce prin vânzări de aproximativ 170 de unităţi pe an.

Odată cu dispariţia variantei Sport cu cinci portiere, Mazda îşi propune să reorienteze clientela locală şi, mai ales, familiştii „de carieră” spre versiunea de caroserie Combi. Modelul break este mai scurt cu 6 cm decât noua Mazda6 sedan, oferind totuşi o modularitate superioară, un acces mult mai facil la portbagaj şi o capacitate de încărcare mai mare cu 40 litri. Chiar şi în aceste condiţii, Mazda România estimează că balanţa mixului de caroserii vândute pe piaţa din România se va înclina în favoarea sedanului, doar 15-20% din exemplarele comercializate la noi urmând să fie modele Combi.

Preţuri

Preţurile de listă pornesc de la 21.690 de euro, noul model fiind practic mai ieftin decât predecesorul său. Cel mai accesibil diesel, CD150 Emotion, costă 23.690 de euro, iar versiunea de 175 CP, în echiparea de vârf Revolution costă 29.890 de euro, pentru modelul cu cutie automată clienţii fiind nevoiţi să mai scoată din buzunar încă 3.300 de euro. Diferenţa va îmbogăţi însă lista de echipamente standard cu sisteme avansate de ultimă oră precum pilotul automat adaptiv sau sistemul de frânare automată şi evitare a coliziunilor iminente SCBS.

Nu va exista nicio diferenţă de preţ între modelele Sedan şi Combi.

Motorizări

Paleta de motorizări include trei versiuni Skyactiv-G pe benzină (2 litri/145 sau 165 CP şi 2,5 litri/192 CP) şi două dieseluri bi-turbo Euro 6 din seria Skyactiv-D (2,2 litri/150 CP sau 175 CP). Toate versiunile sunt cuplate standard la o transmisie manuală cu şase trepte, o nouă transmisie automată cu şase rapoarte, dezvoltată in-house de Mazda, find oferită opţional, cu excepţia modelului pe benzină de 145 CP.

Graţie noilor tehnologii Skyactiv, Mazda6 se poate lăuda cu unul dintre cele mai mici consumuri medii din segment: doar 3,9 l/100 km în regim mixt, pentru dieselul de 2,2 litri şi 150 CP, echipat cu transmisie manuală.

Dotări

Vor fi disponibile patru niveluri distincte de echipare, Emotion, Challenge, Attraction şi Revolution.

În versiunea de bază, Mazda6 este echipată cu jante din aliaj de 17 inci, aer condiţionat, geamuri şi oglinzi electrice, start&stop (i-STOP), sistem de frânare regenerativă i-ELOOP (standard doar pentru dieseluri), monitorizarea presiunii din pneuri, mp3 player, ESP, asistenţă la plecarea din rampă, airbaguri frontale, laterale şi cortină faţă-spate.

Toate versiunile dispun standard de stopuri cu tehnologie LED şi evacuări duble cromate, iar nuanţa exterioară Soul Red oferă pentru o diferenţă de 140 de euro faţă de opţiunile metalizate clasice un strat suplimentar de vopsea.

Sistemul de navigaţie furnizat de TomTom costă doar 500 de euro atunci când este comandat împreună cu maşina şi 700 de euro dacă este instalat separat, după livrarea acesteia.

Sistemul i-ELOOP, oferit în premieră absolută pe un model de serie, se foloseşte de serviciile unui capacitor pentru a înmagazina energia rezultată în timpul frânării şi a alimenta diverşi consumatori precum climatizarea sau sistemul audio. Capacitatea maximă de încărcare este atinsă în 7-10 secunde, durata estimativă a unei decelerări uzuale.

Nivelurile de echipare superioare dispun în plus de jante mai mari, de 19 inci, centrală de comandă multimedia HMI cu touchscreen de 5,8 inci, faruri bi-xenon adaptive, tapiţerie din piele (neagră sau albă), scaune faţă încălzite, senzori de lumină şi ploaie, cameră pentru marşarier şi sistem audio Bose cu 11 boxe.

Încă de la lansare, noua generaţie Mazda6 va beneficia de un pachet avantajos ce include garanţie de 5 ani şi finanţare cu dobândă promoţională de 4,9% pe an, prin Mazda Finance.