Renault a dezvăluit cu prilejul celei de-a 71-a ediții a Grand Prix-ului din Monaco conceptul Twin’Run, un omagiu adus modelelor de legendă R5 Turbo și Clio V6. Protototipul care anunță liniile viitorului Twingo preia câteva ingrediente picante direct din lumea sporturilor cu motor: șasiu tubular, V6 central de 320 CP și tracțiune spate.

La exterior, Twin’Run reînvie spiritul ilustrului său înaintaş prin profilul extrem de dinamic, cu o lunetă puternic înclinată şi o linie neobişnuit de plonjată a plafonului. Senzaţia este amplificată de proiectoarele de ceaţă suplimentare cu tehnologie LED şi eleronul supradimensionat. Modelul de serie va renunţa doar la artificiile de design specifice unui show-car, liniile conceptului anticipând destul de fidel exteriorul noului Twingo.

Dimensiunile conceptului sunt apropiate de cele ale actualului Twingo, fiind tipice clasei mini: lungime de 3.680 mm, lățime de 1.750 mm, înălțime de 1.493 mm, în timp ce masa nu depășește 950 kg.

Puterea este transmisă roților din spate prin intermediul unei cutii secvențiale SADEV, cu dublu ambeiaj și diferențial cu alunecare limitată. Performanțele sunt demne de un hot hatch din clasa imediat superioară: accelerație de la 0 la 100 km/h în 4,5 secunde și viteză maximă de 250 km/h.

Construit pe o nouă arhitectură revoluţionară, împărţită cu viitorul Smart ForFour, viitorul Twingo va trece, în premieră, de la configuraţia clasică cu tracţiune faţă la cea cu motor amplasat în spate şi tracţiune pe puntea posterioară.

Renault va asambla viitorul Twingo în uzina proprie din Novo Mesto, Slovenia, alături de următoarea generaţie Smart ForFour. Noul model va fi lansat în 2014, un an mai târziu faţă de termenul stabilit iniţial.