Reprezentanții Dacia au declarat că sunt îngrijorați de posibilitatea ca posesorii de mașini înmatriculate înainte de 2007, inclusiv clienți ai mărcii, să nu-și mai vândă mașinile din cauza timbrului de mediu și „caută soluții”.
Jerome Olive, directorul general Dacia, și Jean Cristophe, șeful regiunii Euro-Med Africa al grupului Renault, aflați la Geneva cu ocazia lansării noului Logan MCV, ne-au declarat că problema timbrului auto, care urmează să intre în vigoare în câteva zile îi îngrijorează. I-am întrebat dacă au luat în calcul faptul că proprietarii de mașini Dacia înmatriculate înainte de 2007, deci cei care ar trebui să plătească un timbru de mediu la revânzare, nu vor renunța la schimbarea mașini și astfel Dacia ar putea pierde un segment important de clienți potențiali. „Este vorba despre persoane care ar putea să-și dorească să-și înnoiască vehiculul, să cumpere unul din noile modele Dacia. Este un subiect la care lucrăm, împreună cu alți constructori”, a declarat Jerome Olive, fără să precizeze care ar putea fi soluțiile.
Dacia a vândut numai după lansarea Logan și până la intrarea în vigoare a primei taxe auto (ianuarie 2007) peste 200.000 de autovehicule pe piața din România. Toți acești proprietari sau cei care au cumpărat ulterior aceste mașini cad sub incidența taxei auto introdusă anul trecut și transformată în 2013 de Guvernul Ponta în timbru auto. Dacă înstrăinează mașina, ei sau viitorii proprietari ai acestor mașini au o obligație de plată, în prezent, de circa 1.000 de euro, iar în scurt timp vor avea de plătit până la 2.000 de euro, pentru cele cu motore Euro3, și circa 500 de euro, pentru motoare Euro4. Aceste autoturisme se vând în prezent pe piața liberă cu prețuri situate între 2.000 și 2.500 de euro, astfel că plata unei taxe nu face decât să blocheze vânzarea și implicit cumpărarea de vehicule noi.