Categorii
Mașini Noi Saloane Auto VIDEO

Supercar de buzunar

Versiunea de înaltă performanţă a noii Clase A este premiera pregătită de Mercedes pentru Salonul Auto de la Geneva. Intitulat A45 AMG, cel mai mic model Mercedes preparat vreodată de AMG, îşi propune să dea o lecţie de dinamică şi eficienţă sportivă absolută rivalilor săi.

Supercar de buzunar

Deşi iniţial a fost anunţată o putere maximă de 340 CP, modelul final de serie va dispune de numai puţin de 360 CP şi 450 Nm, valori ce transformă noul A45 AMG în cel mai puternic hot-hatch compact de pe piaţă, dar şi în cea mai puternică maşină de serie cu cilindreea de 2 litri, raportul de 181 CP/litru fiind demn de liga supercarurilor.

Meritul îi revine unei motorizări turbo cu patru cilindri pe benzină, cu bloc din aluminiu, asamblată manual de specialiştii diviziei sportive din Affalterbach. Sistemul de răcire a fost preluat direct de la nava-amiral SLS AMG, iar turbina twin-scroll dispune de o presiune de supraalimentare extrem de ridicată. Sistemul avansat de injecţie directă este responsabil pentru menţinerea consumului şi emisiilor la cote lăudabile, având în vedere puterea record. Mercedes anunţă un consum de 6,9 l/100 km în regim mixt, emisii de 161 g CO2/km şi respectarea normelor stringente de poluare Euro 6, valabile din 2015. Un sistem start&stop va fi standard.

Pentru a exploata cât mai eficient întregul potenţial al motorului era nevoie de un nivel de tracţiune ce frizează perfecţiunea, iar combinaţia câştigătoare este compusă din sistemul 4×4 4Matic şi transmisia SPEEDSHIFT DCT cu şapte trepte şi dublu ambreiaj. Ambele au fost puternic revizuite de specialiştii de la AMG, cutia SPEEDSHIFT DCT fiind oferită pentru prima dată în compania unui sistem de tracţiune integrală. Sunt disponibile trei moduri de funcţionare: C (Comfort/Controlled Efficiency), S (Sport) şi M (Manual), ultimele două beneficiind de setări mai agresive, inspirate de cele folosite pentru versiunea extremă GT a lui SLS AMG. Şi ESP-ul are trei setări diferite (pornit, oprit, Sport) şi oferă în premieră funcţia Curve Dynamic Assist, care combate forţele laterale ridicate, tipice unui hot-hatch.

Nici trenul de rulare nu a „scăpat” de ochii vigilenţi ai diviziei AMG. Noul A45 AMG dispune de suspensii faţă-spate complet recalibrate, cu amortizoare şi arcuri mai tari, o gardă la sol redusă, jante de 18 inci şi un sistem de frânare performant complet nou, cu discuri ventilate de 350 mm pe faţă şi 330 mm pe spate.

Performanţele nu pot fi decât pe măsura întregului pachet tehnic de top. Sprintul de la 0 la 100 km/h durează doar 4,6 secunde, iar viteza maximă este limitată electronic la 250 km/h.

Design şi dotări

Exteriorul celui mai fierbinte Mercedes Clasa A de serie surprinde prin sportivitatea discretă pe care o afişează. Spoilerele şi pragurile redesenate aduc un plus de agresivitate, iar etrierii roşii şi evacuările duble completează pachetul de modificări estetice subtile, dar de efect. Amatorii de tuning au la dispoziţie jante de 19 inci şi diverse opţiuni de personalizare interioară. Lista echipamentelor de serie include scaune sport Artico cu tapiţerie din piele, ornamente din fibră de carbon şi un sistem inedit de cronometrare Racetimer, integrat în instrumentarul de bord.

Mercedes A45 AMG este aşteptat în showroomurile din întreaga Europă începând din această vară. Până la apariţia viitorului Audi RS3 sau a unui eventual 1M, singurul rival direct rămâne BMW M135i. Echipat cu tracţiune integrală xDrive şi animat de un motor turbo cu şase cilindri în linie, modelul de vârf al Seriei 1 oferă însă „doar” 340 CP şi performanţe inferioare noului A45 AMG.