Honda a promis că actualul Civic va beneficia de serviciile unei versiuni de performanţă Type R. Japonezii se ţin de cuvânt şi lucrează la noul hot-hatch, programat să debuteze în 2015.

Pentru a putea câştiga fanii segmentului, Honda promite că noul Civic Type R va fi capabil să se dueleze chiar cu Renault Megane RS, etalonul segmentului. Mai mult decât atât, Yoshiharu Yamamoto, şeful diviziei de cercetare şi dezvoltare Honda, susţine că Type R va putea chiar să doboare recordul deţinut de Megane RS pe Nurburgring la categoria ”Cea mai rapidă maşină cu tracţiune faţă”.

Pentru atingerea acestor performanţe, Honda mizează pe un motor de concepţie nouă. Nu va fi o unitate de 1.6 litri şi 250 CP, aşa cum se anticipa. Se pare că Honda împinge lucrurile mult mai departe şi promite o unitate turbo de 2.0 litri şi aproximativ 300 de cai-putere. Informaţia este furnizată chiar de Yasuhisa Arai, un reprezentant al aceluiaşi departament de cercetare şi dezvoltare Honda.

Unitatea este necesară pentru a asigura un nivel de putere superior actualului Megane RS. Citându-l pe acelaşi Yasuhisa Arai, motorul turbo va putea oferi aceeaşi senzaţie de putere ca în cazul unei unităţi aspirate.

Toate resursele celor patru cilindri supraalimentaţi vor fi transmise doar punţii faţă. O reţetă periculoasă fără o serie de elemente care să îmbunătăţească manevrabilitatea. Tocmai de aceea inginerii Honda vor folosi un diferenţial mecanic cu alunecare limitată şi chiar tehnologia inovativă Precision All-Wheel. Este vorba despre un sistem de direcţie pe toate cele patru roţi, prezentat recent în Japonia, ce garantează viteze mai mari în viraje şi o stabilitate mult îmbunătăţită.