Începând din această primăvară, Kia va bulversa segmentul hot-hatch-urilor compacte, odată cu lansarea celor mai ieftine modele din segment. Intitulate cee’d GT/pro_cee’d GT, noile versiuni de înaltă performanţă ale gamei cee’d vor sosi pe piaţa din România în ultima decadă a lunii iunie.

Kia RomAuto, importatorul oficial al mărcii coreene în România, va da însă fanilor nerăbdători şansa de a comanda în avans noile modele. Listele de comenzi vor deschise din a doua jumătate a lunii martie, iar primele livrări vor avea loc trei luni mai târziu, producţia efectivă a noilor cee’d GT/pro_cee’d GT urmând să demareze în mai.

Date tehnice

Sub capotă se ascunde o motorizare de ultimă generaţie pe benzină, prezentă şi pe fratele de concern Hyundai Veloster. Cuplată standard la o transmisie manuală cu şase trepte, unitatea GDI cu cilindreea de 1,6 litri apelează la cele mai noi soluţii tehnice (supraalimentare turbo, injecţie directă de combustibil) pentru a livra o putere maximă de 204 CP şi un cuplu de 265 Nm. Performanţele sunt pe măsură: acceleraţie de la 0 la 100 km/h în 7,9 secunde şi viteză maximă de 225 km/h.

O transmisie manuală cu şase trepte este oferită standard, cutia DCT cu dublu ambreiaj nefiind inclusă, deocamdată, nici pe lista de opţionale. Kia anunţă un consum oficial de 6,6 l/km în regim mixt şi emisii de 156 grame CO2/km.

Preţ şi concurenţă

Primele hot-hatch-uri din istoria Kia nu vor avea o misiune deloc uşoară în Europa, pe lista concurenţilor direcţi regăsindu-se nume sonore precum VW Golf GTI, Renault Megane RS şi Ford Focus ST. Notorietatea şi experienţa rivalilor nu i-a speriat însă pe coreeni, Kia pregătind o surpriză de proporţii amatorilor de senzaţii sportive autentice.

În dulcele stil Kia, asul din mânecă al noilor modele va fi, bineînţeles, preţul, atu greu de trecut cu vederea, mai ales pe timp de criză. Socotelile vor porni oficial de la 19.000 de euro cu toate taxele incluse, ceea ce traduce printr-o diferenţă consistentă, de câteva mii de euro, în raport cu rivalii europeni.

Cel mai ieftin Renault Megane RS costă 23.250 de euro, după aplicarea unui discount de 1.750 de euro, iar Focus ST pleacă de la 29.000 de euro cu TVA. Este adevărat că ambele modele beneficiază de un plus 46 CP, oferind o putere maximă de 250 CP. Cel mai apropiat concurent în materie de putere rămâne Golf GTI, animat de un turbo de 2 litri care dezvoltă 210 CP. Până la apariţia noului model, bazat pe noua generaţie Golf VII, GTI a ieşit însă din oferta actuală Volkswagen. Vechiul Golf VI GTI cu trei uşi avea un preţ de pornire de aproximativ 27.000 de euro.

Vizual, nouile modele GT se vor diferenţia de versiunile pro_cee’d clasice prin pachetul exterior aerodinamic extem de agresiv, grila redimensionată de culoare neagră, cele două perechi de proiectoare cu LED-uri şi etrierii de culoare roşie.

Lista echipamentelor de serie va include jante din aliaj de 18 inci cu design special, suspensie sport, scaune Recaro, lumini de zi cu tehnologie LED şi diverse elemente de finisare din aluminiu.