Una dintre cele mai importante premiere ale Salonului Auto de la New York este, fără îndoială, noul Range Rover Sport, a doua declinare a modelului de lux britanic. Varianta Sport este mai mică, mai uşoară şi mai compactă decât clasicul Range Rover, graţie dezvoltării sale pe o structură complet din aluminiu.
Mai uşor cu 420 de kg decât vechiul Range Rover Sport
Avantajele acestei decizii nu au întârziat să apară. Ele se văd mai ales atunci când ne uităm în fişa tehnică, în dreptul masei totale. Aşa se face că dieta inginerilor britanici a reuşit să uşureze noul Range Rover Sport cu până la 420 de kilograme, în cazul versiunii diesel TDV6.
Descris de compania creatoare ca fiind ”cel mai rapid, mai agil şi mai prompt în reacţii” Rrange Rover din toate timpurile, noul Sport este mai lung cu 62 de mm decât predecesorul său, măsurând 4850 mm lungime. Ampatamentul a crescut şi el cu 178 de mm, garantând spaţiu suficient pentru 5 pasageri şi chiar posibilitatea optării pentru o configuraţie cu şapte locuri.
Noua generaţie este şi cu 55 de mm mai lată decât vechiul model, garantând însă un coeficient aerodinamic redus cu 8%. Comparativ cu actualul Range Rover, din care derivă, varianta Sport este mai scurtă cu 149 mm şi cu 55 mm mai scundă, cântărind şi cu 55 de kilograme în minus.
75% componente noi şi două sisteme 4×4
Deşi are la bază aceeaşi platformă PLA (Premium Lightweight Arhitecture) ca fratele său mai mare, Range Rover Sport se poate lăuda cu 75% componente noi. Sub caroserie se ascunde o suspensie nouă, complet independentă, construită din aluminiu. Este prezentă şi a cincea generaţie a suspensie pneumatice, ce garantează o mişcare a gărzii la sol de 185 mm. Tot la capitolul ţinută de drum trebuie să menţionăm prezenţa unui sistem de ajustare continuă a amortizoarelor (Adaptive Dynamics), precum şi prezenţa unui mod dinamic dedicat.
Direcţia complet electrică nu lipseşte, în vreme ce aderenţa este asigurată de două sisteme 4×4 diferite. Primul şi cel mai capabil dispune de două cutii de transfer şi poate asigura o împărţire 50/50 a cuplului pe ambele axe. Al doilea, cel mai accesibil, este mai uşor cu 18 kilograme şi dispune de o singură cutie de transfer cu diferenţial Torsen.
Două motoare pentru Europa: 5.0 litri benzină şi 3.0 litri diesel
Pe piaţa din Europa, noul Range Rover Sport va dispune pentru început de numai două motorizări. Este vorba despre unitatea V8 de 5.0 litri, supraalimentată, capabilă să ofere 510 cai putere, şi despre dieselul SDV6, de 3.0 litri şi 292 de cai putere. Gama de motorizări va fi extinsă în 2014 cu două noi motoare diesel. Este vorba despre agregatele TDV6 de 258 cai putere şi SDV6 de 4.4 litri şi de 339 cai putere. Nu este exclusă nici prezenţa unei versiuni hibride, compusă dintr-un motor diesel şi unul electric. Toate motorizările actuale şi viitoare vor fi administrate cu ajutorul aceleiaşi transmisii, cutia cu opt rapoarte de provenienţă ZF.
Lista de echipamente tehnologice va include un Head-Up Display color, o cameră digitală care asigură funcţionare a trei sisteme de siguranţă (Lane Departure Warning, Traffic Sign Recognition, Automatic High Beam Assist), precum şi sistemul Wade Sensing, care oferă informaţii atunci când maşina rulează prin apă.