Volkswagen a prezentat oficial noul model XL1, o mașină care are un consum record, de numai 0,9 litri/100 km, sub nivelul oricărei mașini hibrid de pe piață, cu ajutorul unei propulsii mixte, cu un motor cu ardere internă și unul electric.

Noul automobil XL1 urmează prototipul cu același nume prezentat anterior de Volkswagen, dar care nu beneficia și de ajutorul propusiei electrice. Varianta de serie va fi fabricată în uzina din Osnabruck, Germania, iar  Volkswagen afirmă că metodele de producție vor fi de tip „manufactură”. Pe lângă recordul de consum, XL1 mai reușește un record, acela de cea mai aerodinamică mașină. Profiul său este unul destul de ciudat, cu o formă alungită, asemănătoare cu cea a unui avion. De asemenea, roțile de pe spate sunt acoperite, pentru a crește coeficientul aerodinamic.

Datele tehnice ale lui XL1 descriu un vehicul de numai 795 kg, cu un centru de greutate de numai 11, 5 cm și un coeficient aerodinamic de 0,189. Potrivit celor de la Volkswagen, aceste cifre sunt cele care îi permit lui XL1 să ruleze cu 100 km/h folosind doar 8,4 CP (6,2 kW), ceea ce reprezintă un record în industria auto. În propulsie exclusiv electrică, modelul VW consumă mai puțin de 0,1 kW pentru a străbate 1 km. Autonomia totală a bateriei cu încărcare la priză este de 50 km.

Motorul cu combustie este un TDI în doar 2 cilindri, care generează o putere maximă de 48 CP, în timp ce motorul electric asigură 27 CP. Cele două sunt conectate prin intermediul unei cutii DSG, în 7 trepte, iar bateria este de tip Li-ion. Emisiile de CO2sunt de numai 21g/km, ceea ce, trebuie să recunoaștem, depășește orice performanță a hibridelor de pe piață (Toyota Prius plug-in emite 49g/km). Este drept că vorbim despre o mașină cu o capacitate redusă de transport și cu performanțe limitate (12,7 secunde accelerația de la 0 la 100 km/h), dar important este faptul că mașina există și se produce în versiune de serie.

Ceilalți parametri tehnici ai mașinii sunt lungime de 3,88 metri, lățimea de 1,66 metri și înălțimea de 1,15 metri. În comparația făcută de producător cu alte modele, Polo are cu peste 30 cm mai mult în înălțime, la o lungime aproape egală, iar Porsche Boxter este mai înaltă cu 13 cm.