Cel mai nou pretendent la titlul suprem în Campionatul Suedez de Turisme, unul dintre cele mai disputate din Europa, este Dacia STCC Edition, o maşină de competiţie cu estetică de Logan, rod al colaborării dintre importatorul local al constructorului argeşean şi noua echipă Dacia Dealer Team, condusă de pilotul Mattias Andersson.

Ne-am tot gândit la diverse modalităţi pentru a demonstra clienţilor că pe piaţă există o nouă marcă de automobile cu preţuri accesibile, iar STCC este o platformă puternică pentru promovarea brandului Dacia. Intrarea în STCC reprezintă una dintre cele mai mari investiţii pe care o facem pentru Dacia in ultimii ani”, a declarat Joakim Jöhncke, brand manager Dacia Scandinavia.

Deşi poartă sigla Dacia, noul model preparat de Dacia Dealer Team nu împarte platforma tehnică cu Logan. Singurele elemente preluate direct de la modelul de serie sunt farurile, oglinzile, grila frontală şi blocurile optice posterioare, uşile şi linia laterală a maşinii sugerând chiar o posibilă înrudire cu vechiul Saab 9-3. Pachetul aerodinamic special, jantele cu diametrul de 18 inci şi frânele de competiţie cu discuri ventilate şi etrieri cu patru pistonaşe completează colecţia de dotări specifice maşinilor de curse.

Piesa de rezistenţă este, însă, un V6 de 3,5 litri şi 400 CP, cuplat la o transmisie secvenţială cu şase rapoarte, ambele furnizate, cel mai probabil, de Nissan, partenerul de Alianţă al firmei mamă, Renault. Performanţele sunt, bineînţeles, de top. Viteza maximă depăşeşte pragul de 270 km/h, iar acceleraţia de la 0 la 100 km/h este realizată în mai puţin de trei secunde, cifre impresionante atinse graţie greutăţii extrem de reduse a maşinii, limitată la 1.100 de kilograme.

Mattias Andersson concurează în STCC din 1999, până în prezent obţinând peste 100 de victorii. Dacia va avea de înfruntat mărci cu tradiţie îndelungată în Campionatul de Turisme, precum BMW, Volvo şi Citroen.