Categorii
Mașini Noi

Design nonconformist

După ce a anunţat intenţiile sale de a duce mai departe celebritatea gamei Picasso în segmentul compact şi a impresionat publicul cu prototipul Tehnospace, Citroen dezvăluie astăzi primele imagini şi informaţii oficiale ale noului C4 Picasso. Galeria foto confirmă designul anticipat de o serie de fotografii scăpate pe internet săptămâna trecută şi dovedeşte tuturor că oamenii de creaţie Citroen nu şi-au abandonat viziunile curajoase.

Design nonconformist

Aspectul noului model este dominat de o parte frontală care se îndepărtează complet de actualul C4 şi mizează pe nonconformism. Nonconformism care se simte încă de la nivelul blocurilor optice, împărţite în două şi echipate cu lumini LED. Dacă punem la socoteală şi proiectoarele avem şase zone dedicate iluminării. găzduite de un spoiler nou, cu o priză de aer hexagonală şi o grilă ce serveşte şi ca suport pentru logo-ul brandului francez.

Faza de drum şi de întâlnire a fost amplasată între luminile de zi şi proiectoare, inspirând totuşi dinamism pentru un model care se vrea a fi dedicat exclusiv familiştilor. Designul posterior nu mizează pe linii foarte curajoase, preferând o abordare ceva mai conservatoare, condimentată şi ea, bineînţeles, cu lumini LED.

Mai uşor cu 140 de kg decât vechiul C4 Picasso

Citroen C4 Picasso are la bază platforma modulară EMP2 (Efficient Modular Platform 2) a grupului PSA, care foloseşte o combinaţie de aluminiu cu oţel şi materiale compozite pentru a reduce masa totală cu 70 de kilograme şi a creşte rezistenţa structurală. Citroen s-a preocupat de reducerea greutăţii caroseriei şi a folosit o capotă din aluminiu şi un hayon din materiale compozite. A reuşit să mai scape de încă 70 de kilograme, ceea ce face ca masa noul C4 Picasso să fie cu 140 de kilograme mai mică decât cea a vechii generaţii.

Portbagaj de 537 litri

La acest lucru a contribuit şi redimensionarea generală a modelului, care a devenit mai compact, măsurând acum 4430 de mm lungime, 1830 de mm lăţime şi 1610 mm înălţime. Asta face ca noul C4 Picasso să fie cu 40 de mm mai scurt şi cu 50 de mm mai scund decât predecesorul model. Cu toate acestea, ampatamentul a crescut în dimensiuni cu 55 de mm, măsurând acum 2785 mm.

Aşa se face că portbagajul a crescut în volum cu 40 de litri, atingând acum 537 de litri. Atunci când scaunele spate, ajustabile individual, sunt împinse în faţă, volumul creşte la 637 de litri. În cazul rabatării lor dimensiunile devin şi mai generoase.

Consum de 3.8 litri/100 km

Decizia de a reduce considerabil kilogramele a făcut ca noul C4 Picasso să devină primul monovolum compact cu emisii mai mici de 100 g/km. Este vorba, mai exact, de versiunea e-HDi 90 Airdream, echipată cu sistem-start-stop, dispusă să livreze 92 de cai putere alături de o transmisie manuală cu şase trepte. Tocmai această configuraţie face ca valoarea medie a consumului să nu depăşească 3.8 litri la 100 de km şi ca emisiile să ajungă la doar 98 g/km.

Gama de motorizări va fi însă mult mai generoasă şi va include un alt diesel de 114 cai putere, alături de două unităţi pe benzină: 1.6 VTi de 120 de cai putere şi 1.6 THP de 155 cai putere.

Ecran tactil de 12 inch

La interior, Citroen promite spaţiu generos pentru cinci persoane şi o paletă de materiale de înaltă calitate. De asemenea, nivelurile de echipare cresc, oferind acum tapiţerie în două culori pentru scaune, bord şi feţele uşilor. Toate funcţiile maşinii sunt gestionate cu ajutorul unui sistem multimedia, echipat cu ecran tactil de 7 inch.

Opţional, el poate fi înlocuit de un ecran de 12 inch, pe care poate fi proiectat atât sistemul de navigaţie cât şi o colecţie de fotografii. Lista de dotări tehnologice mai include şi un sistem de patru camere pentru parcare, botezat 360 Vision, un cruise control activ şi centuri pretensionate.