Categorii
Mașini Noi Saloane Auto

Skoda a prezentat noul Superb facelift

După ce a dezvăluit noua generaţie Octavia în cadrul Salonului Auto de la Geneva, luna trecută, Skoda continuă ofensiva sa cu un nou model. Este vorba, mai exact, despre o reîmprospătare a gamei actualului Superb, care primeşte un facelift menit să readucă clienţii în showroom. Pentru a dovedi importanţa pieţei asiatice în ponderea vânzărilor globale Skoda, cehii au ales să dezvăluie noul Superb facelift, în premieră mondială, în cadrul Salonului Auto de la Shanghai.

Lista revizuirilor a fost aplicată ambelor variante de caroserie, sedan şi Kombi, şi promite o faţă nouă pentru modelul de segment D. Aspectul frontal a fost redesenat complet până la nivelul primului rând de montanţi. Grila radiatorului, logo-ul, blocurile optice mai mari, capota, proiectoarele de ceaţă şi bosajele sunt dovezi ale eforturilor pe care designerii le-au depus. O premieră pentru Superb sunt blocurile optice faţă bi-xenon cu lumini LED diurne integrate.

La nivelul posteriorului apar noi stopuri, cu tehnologie LED, şi un design ce va atrage cu siguranţă publicul. Forma literei C, devenită deja tradiţie pentru stopurile tuturor modelelor Skoda, va fi subliniată acum, tot în premieră, de trei linii luminoase LED. Odată cu faceliftul, gama de culori disponibile pentru caroserie se îmbogăţeşte cu nuanţele Metal Grey şi Moon White. Nu lipsesc nici jantele cu design nou şi dimensiuni cuprinse între 16 şi 18 inch.

La interior, faceliftul aduce două tipuri de volan, cu trei şi patru spiţe, disponibile în nouă posibilităţi de configurare. Tot nouă la număr sunt şi combinaţiile disponibile pentru tapiţerie şi celelalte materiale.

Lista de dotări s-a îmbunătăţit cu noul sistem Automatic Parking Assistant, eficient atât la parcările laterale cât şi la garările cu spatele, cu un acoperiş panoramic acţionat electric şi echipat cu celule solare în cazul variantei Kombi, cu sistem de pornire fără cheie şi cu sistem de navigaţie Columbus, proiectat pe un ecran de 6.5 inch, stocat pe un hard intern de 30 GB.

În ceea ce priveşte motorizările, inginerii cehi au reuşit să reducă consumul întregii game de motoare cu 19%, comparativ cu modelul ante-facelift. Contribuie la obţinerea acestei valori sistemul start-stop şi cel de recuperare a energiei kinetice, tehnologii disponibile în lista de dotări standard a versiunilor diesel şi a motorizării 1.4 TSI, gata şi ea pentru piaţa europeană.

Din gamă nu va lipsi nici Superb Greenline, care promite un consum de numai 4.2 litri/100 de kilometri şi emisii de 109 g/km. Dieselul 2.0 TDI de 140 de cai putere va fi disponibil şi alături de o transmisie manuală în configuraţie 4×4. Versiunea de 170 de cai a aceluiaşi diesel va putea fi asistată şi de o cutie DSG cu dublu ambreiaj.