Categorii
Mașini Noi Tehnologie

HONDA CR-V

EuroNCAP a publicat rezultatele testelor pentru două noi modele. Este vorba despre cele mai noi generații Honda CR-V şi Citroen C6 Picasso, ambele fiind apreciate cu nivelul maxim de siguranță, respectiv 5 stele.

HONDA CR-V

Cu o dotare standard care include şase airbaguri, Honda CR-V a oferit un nivel de protecţie ridicat pentru pasagerii adulţi, crossover-ul adunând 93% din punctajul EuroNCAP. În cazul impactului frontal şi lateral, structura a asigurat integritatea habitaclului şi a protejat bine zona picioarelor ambilor pasageri faţă. În cazul impactului cu stâlpul, CR-V a oferit protecţie adecvată pasagerilor, atât la nivelul cutiei toracice, cât şi la nivelul capului. În cazul protecţiei pentru copii, Honda a obţinut 74%, pierzând unele puncte pentru o nesemnalizare corespunzătoare a dezactivării airbagului faţă. În schimb, fixarea scaunelor speciale este facilă, indiferent de poziţia şi locul ales. La nivelul protecţiei pietonilor, spoilerul noului CR-V a oferit protecţia bună pentru picioare. Atunci când capul unui adult loveşte capota, nivelul de protecţie oferit este unul adecvat. La capitolul sisteme de siguranţă, CR-V primeşte puncte pentru sistemul ESP oferit în stadard, dar pierde pentru limitatorul de viteză, indisponibil pe unele pieţe în dotarea standard.

CITROEN C4 PICASSO

Celălalt model testat de EuroNCAP, Citroen C4 Picasso, a obţinut de asemenea 5 stele. Din păcate, procentajul obţinut pentru protecţia adulţilor a fost mai mic decât cel al lui CR-V, fiind etichetat la doar 86%. De vină ar putea fi protecţia slabă oferită zonei toracice în cazul unui impact cu stâlpul. Compresia coastelor a fost cotată ca fiind periculoasă. Maşina a recuperat însă la capitolul impact posterior, unde tetierele au asigurat nivelul de protecţie dorit. În ceea ce priveşte protecţia copiilor, Citroen s-a asigurat că orice scaun poate fi instalat uşor, indiferent de poziţie. De asemenea, protecţia oferită copiilor, indiferent de vârstă, precum şi semnalizarea corectă a dezactivării airbagului faţă le-au adus francezilor un punctaj mare, de 88 de procente. Tot un rezultat admirabil au obţinut şi pentru protecţia pietonilor, spoilerul faţă şi capota oferind un nivel de protecţie adecvat. Cu toate acestea, zona capotei prezintă un risc ridicat pentru pelvisul pietonilor.