Contextul internațional

Piața mondială de SUV-uri a crescut în mod constant începând din 2005. În Rusia tot-terenurile au o pondere foarte ridicată, deţinând în momentul de față o cotă de piață de 20% din totalul vehiculelor comercializate. În China sau Europa de Vest acest tip de automobile a ajuns la 10% din piață, dat fiind că versatilitatea lor acoperă o gamă foarte largă de așteptări și necesități ale clienților. Practic, în întreaga Europă segmentul D pierde teren în favoarea acestor modele încadrate în segmentul E. În China, atracția pentru aceste vehicule este dată de statutul social pe care îl comunică, SUV-urile îndeplinind totodată și funcția de vehicul multifuncțional, un aspect important pe piața asiatică. Nu în ultimul rând, impactul asupra mediului este perfect comparabil cu cel al autoturismelor obișnuite de segment compact sau mediu.

În acest context internațional, Peugeot 4008 este răspunsul ideal, fiind un vehicul ce se integrează perfect în noua dinamică de piață, servind în mod proactiv și competitiv intențiile de progres ale mărcii Peugeot în regiunile comerciale strategice.

O gamă completă de vehicule tot-teren

Prin intermediul noului său 4×4, Peugeot completează gama de modele existentă, cu un autoturism ce îndeplinește în mod corespunzător toate exigențele clienților. Cu personalitate puternică, bine adaptată mediului internațional foarte competitiv, 4008 este orientat atât către utilizatorii care au sau au mai avut o mașină de teren, cât și pentru cei care vor să exploreze o alternativă la clasicele berline de segment mediu sau la monovolume. În Europa, 4008 este orientat mai mult către utilizatorii care apreciază modelele dinamice, puternice, cu dimensiuni optime pentru activități recreaționale, cu un interior practic și încăpător și cu o eficiență competitivă în ceea ce privește consumul și exploatarea. Peugeot 4008 îndeplinește cu succes toate aceste cerințe enumerate, fiind o completare fericită a ceea ce oferă modelele consacrate deja: 4007 și 3008, inclusiv recenta versiune HYbrid4.

Un stil cu foarte multă personalitate

Chiar dacă este un produs al parteneriatului PSA-Mitsubishi, 4008 se aliniază perfect la personalitatea tradițională a modelelor Peugeot. Grila flotantă, aerul felin al blocurilor optice frontale certifică apartenența lui 4008 la codul stilistic Peugeot. Această apartenență este suplimentar evidențiată în partea frontală de LED-urile pentru iluminare diurnă care completează ”gheara felină” ce poate fi intuită la blocurile optice posterioare.

Caracterul off-road al mașinii este accentuat de adoptarea grilei cu design vertical, bandourile de protecție pentru lateralul caroseriei și pasajele roților, precum și de jantele de mari dimensiuni, cu design personalizat.

Excelență în cel mai mic detaliu

Munca echipei de design a vizat chiar și cel mai mic detaliu, dând lui 4008 o eleganță și o clasă aparte pentru segmentul de piață din care face parte. Exteriorul este evidențiat de tușele cromate, iar ambianța interioară este înnobilată de alegerea materialelor de finisare. Planșa de bord cu textură moale și decorațiunile cu aparență de lemn lăcuit dau o notă aparte. Plafonul panoramic din sticlă permite o bună iluminare a habitaclului atât în zona conducătorului auto, cât și a pasagerilor din spate. Confortul este suplimentat de utilizarea blocurilor de iluminare intrerioară cu LED-uri. Echipamentele suplimentare precum Open&Go, jantele de 18 inch, sistemul de navigație cu ecran tactil și camera video pentru mers înapoi întregesc viziunea mărcii Peugeot despre modul în care un SUV modern trebuie să întrunească așteptările utilizatorilor.

Un SUV confortabil, multifuncțional

Platforma tehnică a lui 4008 a fost preluată de la 4007, însă a fost redusă drastic în lungime, cu aproximativ 30 cm. Consolele față și spate au fost micșorate foarte mult, însă ampatamentul și ecartamentul au suferit doar modificări minore, pentru a reține confortul general al acestei platforme tehnice. Toate aceste caracteristici, precum și dimensiunile exterioare, 4,34 m lungime și 1,80 m lățime, completate de înălțimea de 1,63 m, fac din 4008 o mașină cu totul și cu totul versatilă și în același timp suficient de compactă pentru mediul urban.

Tracțiune 4×4 cu asistare electronică

În versiune cu tracțiune integrală, conducătorul auto poate selecta trei moduri de funcționare ale transmiei: 2WD în care se folosesc doar două roți motoare, cele ale punții față și 4WD, în care tracțiunea este asigurată de toate cele patru roți, cuplajul central ce îndeplinește rolul de diferențial mecanic fiind gestionat automat în funcție de condițiile de aderență la roți. Astfel, tracțiunea pleacă tot de la modul 4×2 roți motoare față, iar cuplul este transferat progresiv și la roțile spate în momentul în care sistemul de gestiune sesizează pierderi de aderență la roțile anterioare. Suplimentar, există cel de-al treilea mod LOCK, în care cuplajul central este blocat, distribuția de cuplu fiind egală la ambele punți și tracțiunea fiind integrală permanentă, indiferent de aderența la roți. Acest tip de transmisie va reprezenta aproximativ 80% din totalul vânzărilor lui 4008, modelul fiind oferit doar în această configurație în anumite regiuni europene.

În România, Peugeot 4008 va fi comercializat începând cu trimestrul trei al anului 2012.

Motorizări

Benzină

1.6l 85 kW (116 CP) / 152 Nm, cutie de viteze manuală cu cinci trepte

2.0l 113 kW (150 CP) / 198 Nm cutie de viteze manuală cu cinci trepte sau CVT

 

HDi Diesel:

1.6l HDi FAP 82 kW (112hp) / 270 – 280 Nm, cutie de viteze manuală cu șase trepte

1.8l HDi FAP 110 kW (150hp) / 300 Nm, cutie de viteze manuală cu șase trepte